معرفی ۴ روش کاربردی برای خاموش کردن بوق ممتد کلید پاور اسکوتر برقی

ممکن است زمانی که اسکوتر برقی خود تعادلی خود را برای اولین بار روشن کرده و متوجه شوید که بوق هشدار می‌ زند، اندکی ناامید و نگران شوید. یا ممکن است برای مدتی با اسکوتر برقی خودتعادلی رانندگی کرده و بعداً متوجه شوید که بوق ممتد می‌ زند که ممکن است شما را به خاطر متوقف کردن آن کلافه کند. اگر شما سر خود را به نشانه تایید این موضوع تکان می ‌دهید، پس بهتر متن زیر را مطالعه کنید تا نحوه حل این مشکل را با استفاده از تکینک‌ های مختلف یاد بگیرید و بدانید که چطور می توانید بوق ممتد کلید پاور اسکوتر برقی را خاموش کنید.

چرا اسکوتر برقی من بوق ممتد می ‌زند؟

زمانی که اسکوتر برقی شما بوق ممتد می ‌زند چه معنایی دارد؟  شما ممکن است با یکی از شرایط زیر مواجه باشید.

اسکوتر برقی در حین شارژ شدن بوق ممتد می زند.

اگر چراغ سبز روی اسکوتر برقی چشمک بزند به این معنی است که میزان باطری آن کمتر از ۲۰% است، اگر چراغ قرمز شروع به بوق زدن می ‌کند که نشان دهنده این است که میزان باطری به شدت پایین است، یعنی کمتر از ۵%. مراقب باشید که در این شرایط از اسکوتر برقی استفاده نکرده و در هر دو حالت شما باید اسکوتر برقی خود را شارژ کنید.

اسکوتر برقی خاموش نشده و بوق ممتد می‌ زند.

این بدین معنی است که اسکوتر برقی خودتعادلی مشکلی در مادربورد خود دارد. شما می‌ توانید این مشکل را با تعمیر اسکوتر برقی به صورت آنلاین یا مراجعه به تعمیرکار حل کنید. اگر خودتان می ‌خواهید مادربورد را تعویض کنید، باید به رنگ مادربورد دقت کرده و یک مادربورد همانند مادربورد اصلی دستگاه خریداری کنید، در غیر این صورت ممکن است مادربورد نو با دستگاه شما سازگاری نداشته باشد.

 

کلید پاور اسکوتر

چرا اسکوتر برقی در هنگام رانندگی با سرعت بالا بوق می‌ زند؟

این بدین دلیل است که هر اسکوتر برقی دارای یک حداکثر میزان سرعت است. به عنوان مثال حداکثر سرعت یک اسکوتر برقی کلاسیک ۵/۶ اینچی ۱۲ کیلومتر بر ساعت است. زمانی که شما اسکوتر را با سرعتی بیش از این مقدار برانید، سویچ ایمنی موجود در داخل اسکوتر فعال شده و شما احساس خواهید که سرعت اسکوتر برقی کاهش می‌ یابد و دستگاه در حال بوق زدن است تا شما را از تخطی از سرعت مجاز آگاه کند.

سطح ناهموار

گاهی اوقات اسکوتر برقی به دلیل ناهموار بودن سطح زمین و کج شدن آن به جلو و عقب با زاویه بیش از ۱۵ درجه شروع به بوق ممتد می ‌کند. همچین در صورتی که اسکوتر برقی در شیبی بیش از ۳۰ درجه قرار گیرد شروع به بوق زدن خواهد کرد. این مشکل را با قرار دادن اسکوتر در یک زمین صاف و هموار حل کنید.

۴ روش متداول برای متوقف کردن بوق ممتد کلید پاور اسکوتر برقی

راه اول- کالیبراسیون

این متدوال ترین روش برای تعمیر اسکوتر برقی است که شما می ‌توانید خود نیز به راحتی آن را انجام دهید. مراحل ریستارت کردن اسکوتر برقی تان بدین ترتیب است

  • در گام نخست پدهای قرار گیری پا در اسکوتر برقی را تنظیم کنید تا مطمئن شوید با سطح زمین و همچنین با یکدیگر در یک راستا قرار دارند.
  • سپس شما باید کلید پاور اسکوتر برقی را فشار داده و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. زمانی که این کار را انجام دادید، یک بوق دیگر به صدا در آمده و چراغ ‌های LED چشمک خواهند زد.
  • به فشار دادن کلید پاور اسکوتر برقی ادامه دهید تا اسکوتر برقی خاموش شود. برای چند ثانیه کلید پاور اسکوتر برقی را به این صورت نگه دارید.
  • مجدداً کلید پاور اسکوتر برقی را فشار دهید تا اسکوتر روشن شوید.
  • حالا ممکن است اسکوتر برقی خودتعادلی آمادگی رانندگی باشد.
  • در غیر این صورت، فرایند کالیبراسیون برای چند بار تکرار کنید و مجدداً کلید پاور اسکوتر برقی را فشار دهید تا کاملاً ریستارت شده و کالیبره شود. انجام این کار برای حداکثر ۵ بار توصیه می‌ شود.

تعمیر کلید پاور اسکوتر برقی

 

اگر سوالی در مورد تعمیر اسکوتر برقی خود دارید می‌توانید مقاله” نحوه تعمیر اسکوتر برقی ” را مطالعه کنید.

راه حل دوم- تعمیر سیم ‌های شل

  • مجدداً در ابتدا باید دستگاه خود را خاموش کنید
  • در مرحله بعد پیچ‌ های کوچکی که در سراسر بدنه اسکوتر وجود دارند را باز کنید.
  • درپوش اسکوتر را به آرامی باز کنید، کلید پاور اسکوتر برقی و کابل‌ های رابط را خواهید دید.
  • حالا باید دو مورد را چک کنید، نخست اینکه آیا سیم شلی وجود دارد و دوم اینکه سیمی وجود دارد که متصل نشده باشد؟
  • اگر در مورد اتصال سیم ها مشکلی وجود داشته باشد، می‌ توانید سیم را از جای خود خارج کرده و مجدداً جا بزنید.
  • اگر سیمی شل شده باشد، باید آن را از محل اتصالش قطع کنید، از یک خودکار یا مداد استفاده کنید تا گیره اتصال سیم را اندکی به بیرون کشیده و آن را مجدداً وصل کنید.
  • در هر دو صورت، صدا کوچکی شما را متوجه می ‌کند که کار را به درستی انجام داده‌ اید.
  • شما باید سیم ‌ها را به درستی و با تطبیق رنگ سیم‌ ها متصل کنید.
  • پیچ‌ های اسکوتر برقی را مجدداً سفت کرده و آن را روشن کنید.

 

راه حل سوم- حل مشکل تعداد چشمک ‌ها متفاوت

اگر ۲ راه حل بالا را امتحان کرده و اسکوتر برقی شما همچنان بوق می ‌زند، شما  به این راه حل نیاز دارید. شما باید به تعداد دفعاتی که چراغ قرمز چشمک می ‌زند دقت کرده و براساس آن مشکل را حل کنید.

۱ باز چشمک چراغ قرمز

این بدین معنی است که اسکوتر برقی شما مشکل مادربورد دارد که شما می ‌توانید با یک بار قطع کردن و اتصال مجدد همه اتصالات آن را حل کنید. اگر این راه حل جواب نداد، شما ممکن است نیاز به تعویض مادربورد داشته باشید.

۲ باز چشمک زدن چراغ قرمز

این بدین معنی است که اسکوتر برقی دارای مشکلی در مدار داخلی است. این مشکل می ‌تواند با خرید یک کیت صفحه مدار جدید و استفاده صحیح از آن حل شود.

۳ بار چشمک چراغ قرمز

این نشان دهنده مشکلی در مدار داخلی است. این مشکل نیز می ‌تواند با تعویض مدار حل شود.

۴ بار چشمک چراغ قرمز

این نشان دهنده یک مشکل در موتور اسکوتر برقی است که در سمت مادربورد در داخل اسکوتر برقی قرار گرفته است. این مشکل می ‌تواند با تعویض موتور که در داخل چرخی که در سمت مادربورد قرار دارد حل شود.

۵ بار چشمک چراغ قرمز

این نشان دهنده این نکته است که موتور داخلی که در سمت باطری دستگاه قرار گرفته مشکلی دارد. این مشکل نیز با تعویض موتور حل می ‌شود.

۶ بار چشمک چراغ قرمز

این نشان دهنده مشکلی در باطری دستگاه است. این مشکل با تعویض سیستم باطری دستگاه حل می ‌شود.

۷ بار چشمک چراغ قرمز

این بدین معنی است که ژیروسکوپ دستگاه به خوبی کار نمی ‌کند. این مشکل می ‌تواند با تعویض ژیروسکوپ اسکوتر برقی یا تعویض کل مدار الکتریکی دستگاه حل شود.

۸ بار چشمک چراغ قرمز

این نیز به معنی مشکلی در ژیروسکوپ اسکوتر برقی است. علت این نشانه می‌ تواند از شل بودن سوکت، قرار گرفتن نادرست رابط یا کج شدگی پین‌ ها متغیر باشد. مجدداً، تعویض ژیروسکوپ یا تعویض برد الکتریکی دستگاه می‌ تواند راه حل مناسبی باشد.

 چراغ قرمز روی مادربورد ۹ بار چشمک می ‌زند.

این زمانی اتفاق می ‌افتد که اسکوتر برقی به صورت وارونه و سر و ته روشن شود. این مشکل راه حلی جز پرهیز از روشن کردن دستگاه در چنین شرایطی ندارد.

راه حل نهایی

در صورتی که تمام روش های فوق را هم امتحان کردید ولی هنوز مشکل بوق ممتد اسکوتر برقی شما حل نشد، به عنوان آخرین راه حل پیشنهاد می کنیم که اسکوتر برقی خود را برای تعمیر به یک تعمیرکار متخصص و کاربلد ببرید یا اینکه می توانید با فروشگاهی که از آن خرید کرده اید، تماس بگیرید و این مشکل را با آنها در میان بگذارید و در صورتی که ضمانت نامه داشته باشید، شاید بتوانید از خدمات رایگان هم بهره مند شوید.

تمام محصولات موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و محصولات فروشی ما اورجینال هستند. هنگام خرید می توانید گواهی نامه و ضمانت نامه ها را از همکاران فروش ما درخواست کنید.

 

منبع:

rayeeboard