اسکوتر برقی دو چرخ: یک وسیله نقلیه انفرادی و تفریحی بی نظیر!

اسکوتر برقی دو چرخ: یک وسیله نقلیه انفرادی و تفریحی بی نظیر!

اسکوتر دو چرخ برقی

اسکوترهای برقی مدل ها و انواع بسیار مختلفی دارند. اگر برای اولین بار قصد خرید یکی از این محصولات را داشته باشید، ممکن است تنوع بالای مدل های آن شما را سردرگم کنند. اسکوترهای دسته دار، سگوی، آفرود، دو چرخ و بسیاری از مدل های دیگر، تنها بخشی از دنیای بزرگ اسکوترهای برقی به شمار می روند. در میان همه این مدل ها، اسکوتر برقی دو چرخ از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و متقاضی بیشتری برای خرید دارد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بیشتر این مدل پرداخته و راهنمای خرید کامل آن را به شما ارائه کنیم. اگر شما هم از طرفداران این دستگاه‌های جذاب و دوست داشتنی هستید، توصیه می کنیم تا مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

اسکوتر برقی دو چرخ: یک مدل بیسار محبوب در میان انواع اسکوترها

اسکوترهای برقی دو چرخ که در زبان انگلیسی با نام هاوربرد ( Hoverboard ) هم شناخته می شوند، یکی از رایج ترین و محبوب ترین مدل های اسکوتر هستند. این مدل ها بدون دسته و بدون نیاز به استفاده از دست ها برای حرکت و هدایت، قابل استفاده بوده و در مدل های مختلف برای افرادی در سطوح متفاوت به بازار ارائه شده اند. این مدل از اسکوترهای برقی چه برای کودکان، چه برای بزرگسالان، چه برای افراد مبتدی و چه برای افراد حرفه ای مدل های خاص خود را با اندازه چرخ ها و قدرت موتورهای متفاوت ارائه می دهند. تنها کافی است تا با توجه به نیاز و سطح مهارت خود، از میان مدل های ارائه شده، بهترین مدل اسکوتر برقی دو چرخ را انتخاب کرده و از آن لذت ببرید.

اما اگر به اندازه کافی با ویژگی های اسکوترهای برقی آشنا نیستید، در این مطلب راهنمایی جامعی را برای شما ارائه خواهیم کرد. اگر از نکات ارائه شده در این مطلب اطلاع داشته باشید، خرید اسکوتر برقی دو چرخ به هیچ وجه کار دشواری نیست! پس بدون هیچ توضیح اضافه ای به سراغ معرفی این نکات می رویم.

 

اسکوتر برقی چرخ دار

یک راهنمایی سریع!

اگر برای مطالعه همه نکات مهم خرید اسکوتر برقی دو چرخ عجله دارید و جزئیات ارائه شده در این مقاله برای شما وقت گیر است، این نکات و راهنمایی های کوچک می تواند برای خرید یک گزینه مناسب کافی باشد. اما اگر به دنبال بهترین انتخاب هستید، توصیه می کنیم تا علاوه بر راهنمایی های سریع زیر، جزئیات ارائه شده در ادامه مقاله را نیز مطالعه کنید. این نکات مختصر و مفید عبارتند از:

  • توصیه می کنیم برای کودکان کم سن و سال از خرید اسکوتر برقی دو چرخ پرهیز کنید. دامنه سنی مناسب برای استفاده از این وسیله، ۱۲ سال به بالا است؛ مگر این که وسیله ای اختصاصی و ویژه برای کودکان خریداری کنید.
  • پیش از خرید یک محصول، نظرات سایر کاربران را در وب‌سایت‌های مختلف مطالعه کنید. این نظرات اغلب دارای نکاتی هستند که در ویژگی های یک محصول به آن اشاره نمی شود.
  • در هنگام خرید به برند محصول توجه کرده و از گزینه هایی استفاده کنید که دارای ضمانت نامه معتبر باشند.
  • اسکوترهای برقی دو چرخ ممکن است برای شارژ کامل به چند ساعت زمان احتیاج داشته باشند؛ پس در این مورد باید صبور باشید!
  • اغلب مدل های اسکوتر سرعتی معادل ۲ تا ۱۰ مایل در ساعت ( ۳ الی ۱۶ کیلومتر در ساعت ) دارند و سریع ترین مدل های آن می تواند بین سرعت ۱۰ الی ۱۵ مایل در ساعت ( ۱۶ تا ۲۴ کیلومتر در ساعت ) نیز حرکت کند.
  • پیش از خرید از میان تحمل وزن اسکوتر مورد نظر خود آگاه باشید. در صورتی که وزن شما برای دستگاه مورد نظرتان زیاد باشد، ممکن است در هنگام عبور از مسیرهای شیب دار به مشکل بخورید.
  • هزینه کردن بیش از میانگین محصولات موجود در بازار برای یک اسکوتر کار اشتباهی است. اغلب اسکوترهای استاندارد لذت مشابهی را برای شما فراهم می کنند. پس اگر قصد انجام ورزش های حرفه ای با این وسیله را ندارید، خرید یک محصول حرفه ای انتخاب مقرون به صرفه ای نخواهد بود.
  • پیش از خرید اسکوتر برقی دو چرخ از قوانین و مقررات کشور و محل زندگی خود در رابطه با این دستگاه ها اطلاعات لازم را کسب کنید. چرا که ممکن است در برخی قوانین، هدایت اسکوتر نیاز به مجوزهای خاصی داشته و بدون داشتن این مجوز احتمال جریمه شدن وجود داشته باشد.. ( در سال ۹۹ پلیس راهور در ایران قانون داشتن گواهی نامه راندن موتورسیکلت را برای موتورهای برقی الزامی کرد و شاید در آینده قوانین خاصی برای اسکوترهای برقی نیز مد نظر بگیرید ).
  • از خرید محصولات کپی شده و غیر اصل به شدت خودداری کنید. همچنین توصیه می کنیم از محصولاتی که دارای ضمانت بازگشت کالا نیستند، استفاده نکنید.

اکنون به سراغ بررسی جزئیات این محصول و ارائه نکات ظریفی برای خرید آن می‌رویم.

بیشتر بخوانید: خرید اسکوتر ارزان: ۱۵ نکته و اشتباهات رایجی که نباید فراموش کنید!

اسکوتر برقی دو چرخ چیست و چگونه کار می کند؟

اسکوترهای برقی دو چرخ به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل شخصی در سال های اخیر مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها بدون نیاز به دست و تنها با استفاده از اهرم های موجود در قسمت قرارگیری پا به سادگی هرچه تمام تر هدایت می شوند. به لطف استفاده از سنسورهای پیشرفته، این دستگاه ها قابلیت ایجاد تعادل خودکار را دارند. سرعت اسکوترهای برقی به طور معمول بین ۵ تا ۱۰ مایل در ساعت ( ۸ تا ۱۶ کیلومتر در ساعت ) بوده و در برخی از مدل ها سرعت آنها به ۱۵ مایل در ساعت ( ۲۴ کیلومتر در ساعت ) نیز می رسد. با خم کردن بدن خود به سمت جلو اسکوتر شروع به حرکت خواهد کرد و برای کاهش سرعت و توقف کامل دستگاه باید بدن خود را کمی به عقب مایل کنید.

در داخل اسکوتر برقی دو چرخ یک باتری قابل شارژ تعبیه شده که برق مورد نیاز برای موتور ( یا موتورهای) آن را تأمین می کند. بسته به مدل انتخابی شما، ممکن است اسکوتر از ویژگی هایی نظیر سیستم ضد سرقت و یا قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند نیز برخوردار باشد.

 

اسکوتر برقی دو چرخ

ایمنی اسکوتر برقی را فراموش نکنید

در سال های اخیر برخی نگرانی ها در مورد استفاده از اسکوترهای برقی مطرح شده است. برخی از مدل های این دستگاه ها در هنگام حرکت و یا شارژ شدن دچار حریق شده و جان کاربران خود را با خطر مواجه کرده اند. برای جلوگیری از این مسئله، در برخی از کشورها اقدام به جمع آوری اسکوترها و بررسی باتری ها و موتورهای معیوب آنها کردند. این بررسی ها نشان می داد که تقریباً ۹۰ درصد از اسکوترها در معرض خطر داغ شدن بیش از حد، آتش گرفتن و یا حتی انفجار قرار دارند. به همین منظور، استانداردهای ایمنی جدیدی برای اسکوترهای برقی تعریف شد تا جلوی این مسئله گرفته شود.

امروزه اکثر اسکوترهای مطرح و معتبری همچون ناین بات، سگوی و بسیاری از برندهای نام آشنا از این استانداردهای جدید پیروی کرده و خطر بروز حادثه در هنگام استفاده و شارژ اسکوتر را به صفر رسانده اند. در نتیجه اگر از این بابت احساس نگرانی می کنید، توصیه می کنیم برای آسودگی خیال خود از بابت بروز هرگونه حادثه، از محصولات برندهای مطرح استفاده کرده و دستگاه هایی را انتخاب کنید که دارای استانداردها و گواهی های ایمنی نظیر UL باشند.

شرایط کاربر را در نظر بگیرید.

حتی اگر فرزند سه ساله شما به سادگی تمام می تواند با یک اسکوتر برقی حرکت کند، باز هم ما از این موضوع عقب نشینی نخواهیم کرد: اسکوترهای برقی برای خردسالان وسیله مناسبی نیست! برخی از مدل های اسکوتر برقی می توانند تا سرعت ۱۰ الی ۱۵ مایل در ساعت ( ۱۶ الی ۲۴ کیلومتر در ساعت ) حرکت کنند. در چنین سرعت بالایی یک برخورد بسیار جزئی با یک لبه می تواند خسارات جانی بسیاری به همراه داشته باشد. به خصوص در کودکان و افراد مسن که ویژگی جسمانی ضعیف تری دارند، این مسئله بیشتر جلب توجه می کند.

بیشتر اسکوترهای برقی موجود در بازار برای افراد ۱۲ سال به بالا مناسب هستند. همچنین توصیه می کنیم که اگر برای اولین بار قصد هدایت این دستگاه ها را دارید، از تجهیزات ایمنی نظیر کلاه ایمنی و زانوبند استفاده کرده و پیش از هدایت آن در محیط های شلوغ و عمومی، به اندازه کافی در مکان های خلوت تمرین کنید.

 

اسکوتر برقی چیست

به کیفیت ساخت اسکوتر برقی توجه کنید

خرید آنلاین اسکوتر برقی دو چرخ از جهات مختلفی می تواند چالش برانگیز باشد. برای مثال در هنگام سفارش آنلاین، شما نمی توانید از نزدیک اسکوتر را لمس و کیفیت آن را بررسی کنید. اما نوع محصول و برند آن می تواند حتی به صورت آنلاین اطلاعات بسیاری در مورد کیفیت آن ارائه کند. در ساخت بدنه اسکوتر ممکن است از مواد اولیه مختلفی نظیر پلاستیک و فلز استفاده شود. از طرفی جنس چرخ های اسکوتر هم یک نکته بسیار مهم و قابل توجه است. در کنار همه این موارد، جنس و کیفیت حسگرها، باتری و سایر لوازم داخلی اسکوتر نقش بزرگی در طول عمر آن خواهد داشت.

اگر قصد سفارش آنلاین اسکوتر برقی را دارید، روش های بسیاری برای کشف اسرار آن وجود خواهد داشت! یکی از این روش ها، مطالعه نظرات کاربران آن در فروشگاه های اینترنتی است. نظرات کاربرانی که از این دستگاه استفاده کرده اند، یک مرجع مناسب برای کشف نقاط قوت و ضعف واقعی آن است. با استفاده از این روش می توانید تنها با چند دقیقه تحقیق، تمام اطلاعات لازم از جزئیات فنی اسکوتر برقی دو چرخ مورد نظر خود را به دست آورید.

اما اگر مطالعه نظر تک به تک کاربران برای شما وقت گیر بوده و یا نمی توانید به راحتی به نظرات افراد ناشناس اعتماد کنید، دریافت مشاوره از فروشگاه های معتبر می تواند جایگزین سریع و آسان تری باشد. به عنوان مثال اگر برای خرید اسکوتر برقی نیاز به اطلاعات بیشتری داشته و یا در مورد خرید یک مدل مناسب مردد هستید، می توانید از طریق پل های ارتباطی این وب سایت با کارشناسان فروشگاه تهران اسکوتر تماس گرفته و سؤالات خود را با آنها در میان بگذارید.

باتری اسکوترهای برقی

باتری اسکوتر برقی دو چرخ می تواند بسیاری از جزئیات آن را بیان کند: یک باتری بهتر می تواند سرعت حرکت و قدرت موتور اسکوتر را در شرایط سخت نیز تأمین کرده و با یک بار شارژ، مدت زمان بیشتری برای استفاده فراهم کند. در هنگام خرید اسکوتر برقی به قدرت، میزان طول عمر و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری توجه کنید.

بیشتر بخوانید: باتری چند منظوره در هاوربردی جدید

سرعت و میزان مسافت

همان طور که اشاره کردیم، اغلب مدل های اسکوتر برقی دو چرخ سرعتی بین ۲ الی ۱۰ مایل در ساعت ( ۳ الی ۱۰ کیلومتر در ساعت ) دارند. برخی از مدل های این دستگاه می توانند حداکثر سرعت خود را به ۱۲ و حتی ۱۵ مایل در ساعت ( ۲۰ الی ۲۴ کیلومتر در ساعت ) نیز برسانند. اما پیش از خرید مدل های پرسرعت، به این نکته توجه کنید که در سرعت های بالا کنترل اسکوتر بسیار دشوار بوده و ممکن است حتی قادر به تکان دادن پاهای خود نیز نباشید! پس پرداخت هزینه اضافی برای افزایش حداکثر سرعت اسکوتر ممکن است چیزی به جز اتلاف بودجه نباشد.

به غیر از سرعت، میزان مسافتی که یک اسکوتر برقی با یک بار شارژ کردن می تواند طی کند نیز یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب آن است. میزان مسافت مفید اسکوترهای برقی ممکن است بسته به عواملی مانند سرعت حرکت، شیب مسیر و وزن کاربر متغیر باشد. در نتیجه سنجیدن دقیق این میزان و مقایسه اسکوترها با یکدیگر همیشه کار آسانی نیست! اسکوترهای برقی به طور معمول با یک بار شارژ مسافتی بین ۱۰ الی ۱۵ مایل ( ۱۶ الی ۲۴ کیلومتر در ساعت ) را طی می کنند. برخی از مدل های اسکوتر سگوی ممکن است تا ۲۰ مایل ( ۳۲ کیلومتر ) نیز قابل استفاده باشند.

 

انواع اسکوتر برقی

قابلیت حمل

اگر به صورت مکرر اسکوتر خود را به نقاط مختلف حمل خواهید کرد، وزن دستگاه می تواند یک معیار مهم در انتخاب شما باشد. اغلب اسکوترهای برقی دوچرخ بین ۱۰ الی ۱۵ کیلوگرم وزن دارند. حمل این دستگاه ها برای مسافت های کوتاه مشکلی به وجود نخواهد آورد؛ اما اگر قصد دارید آنها را به مسافت های دورتری حمل کنید، وزن سنگین آنها باعث خستگی شما خواهد شد. برای آسان تر شدن حمل و نقل اسکوتر برقی، برخی لوازم جانبی با قیمت مناسبی ارائه شده اند. اگر اهل سفر با اسکوتر خود و حمل آن به نقاط دور هستید، این لوازم جانبی می توانند برای شما جذاب باشند!

فتح دنیا با دو چرخ!

معیارها و نکات ارائه شده در این مقاله، می توانند برای انتخاب و خرید یک اسکوتر برقی دو چرخ مناسب کافی باشند! تنها کافی است تا ویژگی های مورد انتظار خود از یک اسکوتر را یادداشت کرده و بودجه مورد نظرتان برای خرید آن را نیز مشخص کنید. در صورت نیاز به مشاوره برای انتخاب و خرید بهترین مدل اسکوتر برقی مناسب شما، می توانید با فروشگاه تهران اسکوتر در تماس باشید. ما همواره مشتاق پاسخگویی به سؤالات شما هستیم.