حداکثر سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟

حداکثر سرعت اسکوتر برقی

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب اسکوتر برقی هوشمند میزان سرعت و ایمنی آن است. افراد تمایل دارند بدانند که حداکثر سرعت اسکوتر برقی چه قدر است؟ این سوال جواب های مختلفی دارد و البته به پارامترهای مختلفی نیازمند است. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در خیلی از مواقع محدودیت های سرعتی نیز برای برخی از اسکوترهای برقی در شهرها اعمال شده است.

حداکثر سرعت اسکوتر برقی معمولی

در حالت عادی حداکثر سرعت اسکوتر برقی معمولی و رایج ۱۵ کیلومتر بر ساعت است و در صورتی که دستگاه شما به صورت کامل شارژ شود شما می توانید ۲۰ کیلومتر را طی کنید. البته سرعت ۱۵ کیلومتر در شرایط عادی و جاده های مسطح است و در صورتی که شما روی سطوح ناهموار و دارای شیب رانندگی کنید، این سرعت کاهش پیدا خواهد کرد.

همان گونه که در نوشته های قبلی بیان کرده ایم، افراد بالای ۱۲ سال می توانند از اسکوتر برقی استفاده کنند و اکثر اسکوترهای برقی محدودیت وزنی دارند، بدین معنی که افراد بالای ۱۲۰ کیلوگرم نمی توانند از اسکوترهای برقی استفاده کنند.

هر چه میزان وزن راننده اسکوتر برقی افزایش بیابد، سرعت و توان دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه شتاب و سرعت اسکوتر برقی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

حداکثر سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟

نحوه کارکرد اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی هوشمند دارای یک صفحه هستند که به دو چرخ متصل شده اند که موتورها هم داخل این چرخ ها هستند. راندن اسکوتر برقی فقط با استفاده از پاهای شما صورت می گیرد. بدین معنی که براساس جهت حرکت بدن و پای شما به عنوان جهت حرکت اسکوتر به کار می رود و براساس میزان فشار پا می توانید سرعت خود را افزایش یا کاهش دهید، یعنی هر چه میزان فشار پای شما بیشتر باشد، سرعت شما افزایش خواهد یافت و هر چه میزان فشار پای شما کاهش پیدا کند، سرعت دستگاه شما کاهش یافته و در نهایت متوقف خواهد شد.

انواع اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی با نام های مختلفی مانند هاوربرد، اسکوتر برقی هوشمند، اسمارت بالانس، سگ وی و … که علت نام گذاری آنها مدل و نوع کمپانی سازنده آنها است. برای مثال کمپانی های مختلفی مانند Smart Balance Wheel, X-Hawk, Ninebot, Segway اقدام به ساخت انواع مختلف اسکوتر برقی می کنند.

سریع ترین انواع اسکوتر برقی در سال ۲۰۱۸

۱- هاوربرد Hk cube Hoverboost

این هاوربرد به عنوان یکی از سریع ترین اسکوترهای برقی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است. سرعت تقریبی این اسکوتر برقی معادل ۳۲ کیلومتر بر ساعت است.

از ویژگی های مهم این اسکوتر می توان به کیفیت بالا، وزن پایین و سهولت رانندگی آن اشاره کرد. شما می توانید با یک بار شارژ ۲۰ کیلومتر را بدون وقفه رانندگی کنید.

۲- اسکوتر برقی Spaceboard

این اسکوتر به عنوان دومین اسکوتر برقی با سرعت بالا در سال ۲۰۱۸ شناخته می شود، سرعت این اسکوتر در بهترین حالت به ۲۹ کیلومتر در ساعت می رسد و شما می توانید ۲۰ کیلومتر را بدون توقف رانندگی کنید. با استفاده از زنگ هشدار این اسکوتر می توانید از اتمام شارژ دستگاه خود مطلع شوید.

۳- هاوربرد Swagway X1 Hands-free Smart Board

این اسکوتر دارای یک طرح شیک و زیبا می باشد و وزن سبک آن سبب شده است تا به عنوان یکی از بهترین اسکوترهای برقی در سال ۲۰۱۸ که سرعت بالایی هم دارد، شناخته شود. حداکثر سرعت اسکوتر برقی Swagway X1 Hands-free Smart Board 25 کیلومتر بر ساعت است. این اسکوتر برقی از آلیاژهای بسیار مقاوم و قوی ساخته شده است. شما می توانید ۳۳ کیلومتر را با یک بار شارژ و بدون دردسر رانندگی کنید.

۴- هاوربرد Robot turbo

این اسکوتر نیز به عنوان یک اسکوتر با سرعت بالا شناخته می شود و حداکثر سرعت اسکوتر برقی Robot Turbo 25 کیلومتر بر ساعت است. شما می توانید شارژ این اسکوتر برقی را در ۵۰ دقیقه شارژ کنید و با یک بار شارژ ۲۵ کیلومتر را برانید.

۵- اسکوتر برقی Power Board

این اسکوتر محبوب دارای سرعتی معادل ۱۳ کیلومتر بر ساعت است که می تواند به عنوان یک سرعت مناسب برای اسکوتر برقی به حساب آورد. این اسکوتر برقی دارای یک سیستم خودبالانس پیشرفته است. از مهم ترین ویژگی های این اسکوتر می توان به امکان رانندگی تا ۶ ساعت اشاره کرد و افراد با تجربه و بی تجربه می توانند به راحتی این اسکوتر برقی را برانند.

سرعت اسکوتر برقی

سریع ترین اسکوتر دنیا

در سال ۲۰۱۴ دو مهندس به نام های اندرسون و هاین اقدام به ساخت سریع ترین اسکوتر دنیا کردند. حداکثر سرعت اسکوتر برقی ساخته شده معادل ۱۰۸ مایل در ساعت یا ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است.

این اسکوتر برقی از آلومینیوم ساخته شده است، امنیت این اسکوتر برقی هم تست و تایید شده است. سازندگان این اسکوتر برقی تلاش می کنند تا اسکوترهای برقی با سرعت بیشتری را تولید و به بازار عرضه کنند.

البته این نکته را باید مد نظر گرفت که همزمان با افزایش سرعت اسکوترهای برقی، محدودیت های بیشتری هم برای سرعت این اسکوترها در شهرها اعمال می شود. چون بحث امنیت راننده و عابران در اسکوترهای برقی بیشتر اهمیت پیدا می کند.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.