مقایسه اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو

مقایسه اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو

اسکوترهای برقی در حال پیشرفت و ظهور نمونه‌های جدیدی از خود هستند. این پیشرفت هیجان‌انگیز و دیوانه‌کننده هر روز و هر لحظه باعث معرفی انواعی جدیدی از این اسکوترهای برقی دوچرخه‌ای به بازار عرضه و تقاضا می شود. Ninebot به تازگی نمونه های زیادی به بازار معرفی کرده است. از میان می توان به انواع   Ninebot Mini  یا همان اسکوتر شیائومی و یا Ninebot مینی‌پرو‌ اشاره کرد. برای آگاهی از ویژگی‌های هر یک از انواع اسکوترها، نیاز است تا با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا شوید و سپس اقدام به مقایسه آن‌ها بکنید. در این نوشته قصد داریم مقایسه اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو را با هم انجام بدهیم.

قیمت‌های این دو اسکوتر برقی به شرح زیر است:

۸۹۹ دلار قیمت Mini

و ۱۱۹۹ دلار قیمت مینی‌پرو‌

رایج‌ترین سوالی که ما همیشه با آن‌ها روبرو می‌شویم این است: “تفاوت بین اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو‌ در چیست؟” و همین طور این سوال: “چرا ورژن دوم سیصد دلار گران‌تر از اسکوتر شیائومی است؟”

در پایین به علت این پرسش‌ها و جواب آن‌ها خواهیم پرداخت:

میزان مسافت حرکتی و سرعت:

اسکوتر شیائومی سرعت قابل توجهی دارد که محدوده‌ی آن حدود شانزده کیلومتر بر ساعت است و بعد از هر بار شاری فاصله‌ای حدود بیست کیلومتر را طی می‌کند( که تقریباً برابر با میانگین فاصله‌ای است که بقیه‌ی اسکوترهای برقی طی می‌کنند.) این سرعت و طی این مسافت برای یک وسیله‌ی برقی خود بالانس دوچرخ تقریباً عالی و بسیار چشم‌گیر است. اما باید بدانید برای اسکوتر Ninebot مینی‌پرو‌، شما با سرعت هجده کیلومتر بر ساعت مواجه هستید، که در مقایسه با اسکوتر شیائومی بیشتر است، همین‌طور میزان مسیری که طی می‌کند هم تقریباً ده کیلومتر بیشتر از اسکوتر شیائومی و بقیه‌ی اسکوترها است. اگرچه تفاوت سرعتی تقریبا ۲ کیلومتر بر ساعت، اتفاق بسیار قابل بحث و چشم‌گیری نیست، اما باید بگوییم این تفاوت کم در هنگام راندن اسکوتر برقی کاملاً مشخص خواهد بود. اما اگر در واقع اسکوتر برقی را می‌خرید که فقط از آن در حومه‌ی خانه و محوطه‌های نزدیک استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما اسکوتر شیائومی خواهد بود. اما اگر کمی روحیه‌ی ماجراجویانه و پر جنب و جوش‌تری دارید که اهل کشف جاهای جدید یا وسیله‌های پرسرعت‌تر هستید، باید به شما بگویم که ده کیلومتر بیشتر برای شما بسیار مهم و مفید خواهد بود و این تفاوت می‌تواند در انتخاب شما تاثیر بگذارد. یکی دیگر از مزیت‌های این وسیله داشتن باتری بزرگتر است که در نتیجه باعث می‌شود شما مجبور نباشید هر لحظه آن‌را شارژ کنید.

مقایسه اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو

مهم‌ترین پارامترهایی که در مقایسه اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو لحاظ می‌شود، ویژگی‌هایی مانند سبکی و قابلیت حمل آن‌ها و پایداری و دوام آن‌ها می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم هر دو وسیله‌ی نقلیه هم اسکوتر شیائومی و هم مینی‌پرو‌ این است که در هردوی آنها یک نوار میانی فرمان وجود دارد. این فرمان به راننده امکان مانور به سمت راست و چپ را می‌دهد، و فقط کافی است تا راننده با استفاده از نوار فرمان زانوی خود را خم کند تا وسیله به سمت چپ یا راست برود. در مقام مقایسه با اسکوترهای استاندارد دیگر، (مثل Deux Cruiser و Segway بدون دسته)، که توسط چرخش پای راننده می‌تواند به سمت چپ یا راست برود، اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو‌، از پایداری و حفظ تعادل بیشتری برخوردارند و در مقابل حرکت‌های آنی از لرزش و امکان واژگونی کمتری برخوردارند.

اسکوتر Mini یا همان اسکوتر شیائومی یک نوار فرمان با ارتفاع ثابت دارد. بنابراین اگر شما قد بلندی دارد و یا بطور متوسط از میانگین قد آسیایی برخوردار هستید باید مراقب این انتخاب باشید، چرا که اگر کمی قدتان بلندتر باشد حدود ۱.۷ متر و یا ۵.۵۷ فیت، امکان اینکه زانوی شما جایی بالاتر از مکان کنترل فرمان قرار بگیرد زیاد است و به این ترتیب امکان کنترل وسیله برای شما سخت خواهد بود. در حالی که در نسخه‌ی حرفه ای مینی‌پرو‌، ارتفاع نوار میانی به راحتی قابل تنظیم و تغییر است، این امکان برای بهینه‌سازی کنترل وسیله‌ی شما تغییر یافته و باعث می‌شود تفاوت قد شما چه بسیار بلند و یا کوتاه تغییری در روند کنترل اسکوتر برقی شما نگذارد. این تنظیم فردی ارتفاع باعث استفاده‌ی راحت تر خود شما هم می‌شود.

با توجه به وزن تقریبی سیزده کیلوگرم و داشتن دو چرخ نسبتاً بزرگ در اطراف اسکوتر باعث می‌شود تا حمل‌ونقل آن به راحتی امکان‌پذیر نباشد. اینجا دقیقاً جایی است که ویژگی عملکرد چرخ دستی قابل تنظیم مینی‌پرو‌ می‌توان استفاده کرد. توانایی خم شدن این چرخ دستی به تمام مسیرها که تا نزدیک کمر شما هم می‌رسد باعث می‌شود تا قدرت مانور بیشتری بر روی اسکوتر خود داشته باشید. این قدرت مانور با کمک این دستی می تواند در حالت سکون هم به درد شما بخورد.

گارانتی یا ضمانت‌نامه‌ی اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو‌:

مورد دیگری که در مقایسه اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو لحاظ می‌شود، موارد مربوط به گارانتی یا ضمانت‌نامه‌ی اسکوترها می‌باشد. در حال حاضر مینی‌پرو‌ ها با گارانتی یک‌ساله وارد بازار می‌شوند و اسکوترهای شیائومی دارای گارانتی شش ماهه هستند که توسط یک شرکت بیمه‌ی داخلی به نام FALCON PEV صادر می‌شود. هر دو ضمانت‌نامه شامل تضمین مشکلات الکترونیکی هستند اما قطعات مصرفی را در بر نمی‌گیرد.

خوب سوال این است که “آیا این ارتقا کوچک در مینی‌پرو‌ مستلزم پرداخت سیصد دلار بیشتر نسبت به اسکوتر شیائومی است؟”

در این نوشته می‌توانید جعبه گشایی اسکوتر شیائومی را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری مقایسه اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو

باید به شما بگوییم، بهره بردن از امکانات موجود در مینی‌پرو‌، که همان چرخ دستی قابل تنظیم است بسیار وسوسه برانگیز و قابل توصیه است. و با در نظر گرفتن برد مسافت بیشتر و ضمانت‌نامه‌ی طولانی‌تر باید به شما بگویم: بله، ارزشش را دارد. در مقام مقایسه اسکوتر شیائومی و مینی‌پرو به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای اسکوتر شیائومی، یک مینی‌پرو‌ بخرید. اما با اینحال اگر کمی نگران بودجه‌تان هستید و یا اینکه نمی‌خواهید هزینه‌ی اضافی برای خرید اسکوتر برقی کنید،  اسکوتر شیائومی هم در حد و اندازه ی خود یک انتخاب بسیار خوب محسوب می شود.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.