آموزش شارژ اسکوتر برقی: نکات و توصیه‌های بسیار مهم

آموزش شارژ اسکوتر برقی: نکات و توصیه‌های بسیار مهم

آموزش شارژ اسکوتر برقی

با اینکه شما اسکوتر برقی خود را با تمام امکانات جانبی کامل خریداری می‌کنید اما هنوز هم ممکن است شما در امر شارژ کردن آن دچار مشکلاتی شوید و نیاز به آموزش شارژ اسکوتر برقی داشته باشید. شاید سوالات بسیار زیادی در ذهن شما درباره‌ی چگونگی شارژ اسکوتر برقی‌تان به‌ وجود آمده باشد؟ اینکه شارژر خود را از کجا تهیه کنید؟ چگونه شارژر خود را شارژ کنید؟ چگونه بفهمید که باتری شما به‌ صورت کامل شارژ شده است؟ یا اینکه چقدر طول می‌کشد تا اسکوتر برقی شما شارژ شود؟

آموزش شارژ اسکوتر برقی

در حقیقت باید بدانید که باتری شما ۱۲ ساعت لازم دارد تا اینکه بتواند به ‌طور کامل برای بار اول شارژ شود. اگر چراغ شارژر اسکوتر برقی شما به‌ رنگ سبز درآمد، به ‌این معنی است که اسکوتر برقی شما به ‌طور کامل شارژ شده است. همین‌طور باید در نظر داشته باشید که بعد از شارژ کامل برای دقایقی رنگ شارژر اسکوتر برقی شما هم‌چنان سبز باقی خواهد ماند.

در ادامه مطلب به تعدادی از موارد مهم در رابطه با آموزش شارژ اسکوتر برقی اشاره می‌کنیم بدین ترتیب که شما بتوانید از خراب شدن باتری اسکوتر برقی خود جلوگیری کنید و به عمر مفید اسکوتر برقی خود بیفزاید.

مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در خرید اسکوتر برقی مد نظر داشته باشید این است که شما باید یک شارژر صحیح و مناسب برای اسکوتر برقی خود تهیه کنید. در حقیقت باید بتوانید تشخیص دهید که ولتاژ اسکوتر برقی شما با ولتاژ شارژر برقی آن هماهنگ است. همیشه بسته به ‌مدل اسکوتر برقی یک شارژر مناسب برای آن انتخاب کنید. در مرحله بعد شما باید اطمینان حاصل کنید که پورت شارژر برقی به ‌صورت درست و مناسب به‌ دستگاه و همین‌طور به ‌پریز برق وصل شده است. در هنگام کم شدن باتری رنگ چراغ باتری به ‌رنگ قرمز تبدیل می‌شود و در صورت شارژ کامل آن رنگ آن تبدیل به ‌سبز می‌شود. بعد از اینکه به ‌صورت کامل باتری اسکوتر برقی شما شارژ شد، نباید اجازه بدهید که در همان حالت اسکوتر برقی به ‌شارژ بماند. بلکه باید سعی کنید در اولین فرصت و پس از شارژ کامل، آن را از پریز برق بیرون بکشید. چراغ‌های شارژر عوامل مهمی هستند که به ‌شما نشان می‌دهند چقدر زمان لازم است تا باتری اسکوتر شما شارژ شود یا اینکه باتری، در چه شرایطی قرار دارد. آیا نیاز به ‌شارژ دارد یا خیر. به یاد داشته باشید اگر اسکوتر برقی شما به‌ صورت کامل شارژ نشود روشن شدن آن با مشکل مواجه خواهد شد.

نکته‌ی بعدی که ذهن استفاده کننده‌ی اسکوتر برقی را به ‌خود مشغول می‌کند این است که چقدر زمان لازم است تا یک اسکوتر برقی بتواند به‌ صورت کامل در مراحل معمولی شارژ شود. در واقع باید بدانید که حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد تا یک اسکوتر برقی و باتری آن به ‌صورت کامل شارژ گردد. شما می‌توانید با آموزش شارژ اسکوتر برقی به صورت اصولی، علاوه بر افزایش عمر دستگاه و باتری آن، شرایطی را فراهم کنید که از خطراتی مانند انفجار یا آتش‌سوزی نیز در امان باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین باتری‌های موجود در بازار

این ساعت استانداردی است که برای اغلب برندهای تجاری و برندهای معروف اسکوترهای برقی قابل استفاده است. ولی باید بدانید که ساعتی که اسکوتر برقی در آن شارژ می‌شود بسته به ‌اندازه‌ی آن هم دارد. اغلب اسکوترهای برقی بزرگ نیاز به‌ زمان بیشتری برای شارژ شدن دارند. به ‌یاد داشته باشید بیش از زمان نیاز برای شارژ یک اسکوتر برقی آن را در شارژ نگه ندارید. مثلاً هرگز برای یک روز کامل یا یک شب تا صبح اسکوتر برقی خود را به ‌شارژ نزنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش شارژ اسکوتر برقی به معرفی‌نامه‌ها و کاتالوگ محصول مراجعه کنید. بعد از یک دوره‌ی کامل شارژ که بیشتر از دو یا سه ساعت طول می‌کشد شما می‌توانید بسته به‌ برند اسکوتر برقی و به‌ میزان مصرف آن از ۲ تا ۶ ساعت بدون نیاز به ‌شارژ مجدد با آن رانندگی کنید. اگر می‌خواهید از سلامت و مناسب بودن شارژر اسکوتر برقی خود اطمینان حاصل کنید باید دقت کنید که در هنگامی که به‌ پریز برق متصل می‌شود و عملیات شارژ شدن رخ می‌دهد رنگ چراغ شارژر شما به‌ رنگ سبز تغییر می‌کند.

آموزش شارژ اسکوتر برقی

شما نیاز به ‌چندین مرحله خواهید داشت تا بتوانید به ‌صورت کامل و صحیح اسکوتر برقی خود را شارژ کنید. آن مراحل به‌ صورت تقریبی عبارت‌اند از:

۱. شما می‌توانید شارژ را به ‌دیوار یا به پریز وصل کنید. اما پس از آن باید مطمئن شوید که چراغ شارژر شما به ‌رنگ سبز تغییر رنگ داده است.

۲.  در مرحله‌ی بعد شما باید شارژر را به ‌اسکوتر برقی خود وصل کنید و در این مرحله نور شارژر شما از قرمز به‌ سبز تغییر می‌کند.

۳.  در صورتی که چراغ شارژر شما روشن نشد یا تغییر رنگ نداد شما باید سوئکت موجود در شارژر را امتحان کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

۴.  در صورت خراب بودن سوئکت مخصوص شارژر شما مشکلی نیست، شما می‌توانید از سوئکت مربوط به ‌هر وسیله‌ی قابل شارژ دیگری مانند تلفن همراه‌تان هم استفاده کنید.

۵. در صورت انجام تمام موارد بالا بدون اینکه مشکلی پیش بیاید، الان دیگر شما می‌توانید به‌ مدت ۲ تا ۳ ساعت اسکوتر برقی خود را در حال شارژ نگه دارید.

۶.  بعد از اینکه دو یا سه ساعت از زمان شارژ کامل اسکوتر برقی شما گذشت، شما باید آن را از پریز جدا کرده و دکمه‌ی روشن خاموش را امتحان کنید.

۷. اگر در صورتی که شارژر خود را امتحان کردید و از سالم بودن آن مطمئن شدید ولی باز هم عمل شارژ انجام نشد باید از سیم کشی داخلی و خارجی اسکوتر برقی خود اطمینان حاصل کنید تا در آن مشکلی وجود نداشته باشد.

۸.  در صورتی که نور قرمز موجود روی باتری اسکوتر برقی شما چشمک می‌زند این بدان معنی است که شارژ دستگاه شما کمتر از ۵ درصد می‌باشد و در این صورت شما اصلاً نباید سوار اسکوتر برقی خود شوید.

۹. در صورتی که شارژ باتری اسکوتر برقی شما با چراغ سبز رنگ به صورت کامل شارژ شد، با خیال راحت می‌توانید اسکوتر برقی خود استفاده کنید.

۱۰. در صورتی که چراغ باتری اسکوتر برقی شما سبز باشد اما اسکوتر برقی‌تان روشن نشود باید به‌ شما بگوییم که احتمال خراب بودن باتری اسکوتر برقی شما زیاد است. هیچ باتری برای مدت طولانی رنگ چراغ سبز را به‌ خود نمی‌بیند زیرا بعد از شروع شدن به‌ استفاده، باتری هم شروع به‌ تحلیل انرژی خود می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین شارژر اسکوتر برقی

مسائل ایمنی که باید در هنگام شارژ اسکوتر برقی آنها را رعایت کنید:

مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام شارژ اسکوتر برقی مد نظر داشته باشید عبارتند از:

آتش‌سوزی و انفجار اسکوترهای برقی از مهم‌ترین نکاتی است که در شارژ اسکوتر برقی مد نظر داشته باشید و با آگاهی و آموزش شارژ اسکوتر برقی از رویداد چنین مواردی جلوگیری کنید. با وجود تمام مسائل امنیتی به ‌شما توصیه می‌کنیم در هنگام شارژ اسکوتر برقی خود مراقب باشید. در حقیقت اقدامات امنیتی زیادی وجود دارند که می‌تواند خطر انفجار در هنگام شارژ کردن پایین بیاورد.

سوالی که ذهن شما را به‌ خود مشغول می‌کند این است که آیا هاوربرد من هم آتش می‌گیرد یا منفجر می‌شود؟ جواب سوال شما در واقع بسیار واضح است و آن هم این است که این امکان وجود ندارد. با این حال بسته به ‌کیفیت هاوربرد و کارخانه‌ای که از آن خرید کرده‌اید احتمال خراب شدن باتری یا داغ شدن آن وجود دارد و اغلب در مورد اسکوترهای برقی به ‌وجود می‌آید که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. با این حال باید به ‌شما بگوییم اگر از اسکوترهای برقی کم کیفیت یا ارزان استفاده می‌کنید متاسفانه خطر انفجار در آنها وجود دارد. این هم به‌ دلیل کیفیت پایین مواد اولیه یا باتری‌های کم کیفیت این دستگاه می‌باشد. در صورت تقلبی بودن باتری و شارژ بیش از حد آن احتمال انفجار هم وجود دارد. به ‌یاد داشته باشید که نام تجاری مانند سامسونگ برای باتری‌های اسکوتر برقی بسیار مناسب است و این گونه باتری‌ها هرگز تا به‌ حال اخباری از انفجار یا داغ شدن را نداشته‌اند. به ‌شما توصیه می‌کنیم در هنگام خرید از اصل بودن و کیفیت بالا بودن باتری و کارخانه‌ی سازنده‌ی اسکوتر برقی خود به‌ شدت تحقیق کنید. برای داشتن اطمینان از سلامت اسکوتر برقی و باتری‌های آن اتفاق راحتی که هم اکنون می‌تواند شما را کمک کند، داشتن گواهی‌نامه‌ی بین المللی از ایالات متحده آمریکا است. به‌ یاد داشته باشید اغلب اسکوترهای برقی که دارای گواهی‌نامه نیستند قیمتی حدود ۲۰۰ دلاردارند که احتمال خطرات زیادی برای آن‌ها وجود دارد. اما باز هم باید بدانید که پرداخت قیمت بالای ۲۰۰ دلار برای یک اسکوتر برقی نمی‌تواند تضمینی برای داشتن کیفیت بالای آن باشد. تضمین کیفیت بالا یک اسکوتر برقی تنها در صورت داشتن گواهی‌نامه بین المللی ایمنی می‌تواند حاصل شود. سعی کنید هنگام خرید از فروشگاه‌ها یا سایت‌های بسیار معتبر خرید کنید تا خطر احتمال جنس‌های تقلبی برای شما حداقل باشد. فروشگاه‌های معتبر علاوه بر کیفیت بالای محصولات، خدمات متنوعی مانند آموزش شارژ اسکوتر برقی را به شما آموزش می‌دهند.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

منبع: hoverboardhub