اسکوتر گو کارتینگ: از اسکوتر تا یک ماشین رالی تنها با یک صندلی!

اسکوترهای مدرن به لطف لوازم جانبی خاص و متفاوت خود، چیزی فراتر از یک اسکوتر دو چرخ ساده هستند. این لوازم جانبی به اندازه ای پیشرفته شده اند که تقریباً می توانند یک اسکوتر برقی را به یک خودرو رالی کوچک تبدیل کنندو درست است! با استفاده از صندلی های مخصوصی، می توانید تنها با خرید یکی از این محصولات، آن را به خودروی انفرادی کوچک و جذابی تبدیل کنید. تنها چیزی که به آن احتیاج خواهید داشت، یک اسکوتر گو کارتینگ است.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این دسته از لوازم جانبی برای اسکوترها پرداخته و نکاتی در مورد آنها را به شما ارائه کنیم. اگر قصد لذت بردن از دنیای گو کارتینگ تنها با استفاده از یک صندلی ساده برای اسکوتر را دارید، توصیه می کنیم تا مطالعه این مقاله را از دست ندهید. اما پیش از بررسی این موضوع، بحث را با یک سوال آغاز می کنیم.

بیشتر بخوانید: اکسسوری اسکوتر برقی: پتانسیل های اسکوتر خود را آشکار کنید.

گو کارت چیست؟

پیش از این که به بررسی اسکوتر گو کارتینگ بپردازیم، شاید بهتر باشد تا با عبارت «گو کارت» بیشتر آشنا شویم. go-kart در واقع به یکی از رشته های خاص و مفرح اتومبیل رانی گفته می شود. خودروهای استفاده شده در این مسابقات شکل و شمایل خاص خود را داشته و اغلب دارای چهار چرخ هستند. خودروهای گو کارت به گونه ای طراحی شده اند که تنها برای نشستن یک نفر جا داشته و رانندگان آنها به حالت نشسته، پاهای خود را به سمت جلو دراز می کند. خودروهای گو کارت دارای انواع مختلفی بوده و هر یک بسته به نوع طراحی خود، برای شرایط و مسابقات متنوعی کاربرد دارد.

از گو کارتینگ های بدون موتور تا خودروهای مخصوص رالی سرعتی، همگی جزو این دسته به شمار می روند. با این وجود، خودروهای گو کارت یک وسیله عمومی برای استفاده در خیابان ها نبوده و پیست های مخصوص به خود را دارند. همین مسئله گاهی باعث سرخوردگی طرفداران این لوازم نقلیه جذاب می شود. اما اگر شما نیز جزو طرفداران این دسته از خودروهای رالی بوده و ترجیح می دهید به صورت آزادانه از آنها استفاده کنید، خبرهای خوشی برای شما داریم! اسکوتر گو کارتینگ آماده است تا این خواسته شما را به نحو احسن برآورده سازد.

 

اسکوتر گو کارتینگ: تلفیقی از فناوری اسکوترها با دنیای ورزشی

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از لوازم جانبی می تواند اسکوتر شما را به یک وسیله کاملاً متفاوتی تبدیل کند. شاید زمانی که اسکوترهای برقی برای اولین بار تولید و روانه بازار شدند، طراحان آن هیچ گاه تصور نمی کردند که روزی کاربران این وسایل نقلیه جذاب بتوانند به صورت نشسته و همانند یک خودرو رالی گو کارتینگ از آنها استفاده کنند! اما خوشبختانه خلاقیت بشری همواره در حال جا به جا کردن مرزهای جهان واقعی است.

اسکوتر گو کارتینگ یک وسیله سرگرم کننده بوده و در سال های اخیر در بین کاربران بسیار محبوب شده است. هدف از ایجاد این لوازم جانبی، انتقال لذت گو کارتینگ سواری برای کاربرانی است که از استفاده از آنها در دنیایی خارج از پیست های مسابقه محروم هستند. از طرفی هزینه های تبدیل یک اسکوتر به این خودروها نیز بسیار مقرون به صرفه تر از خرید یک نمونه کامل از آنها است. همچنین قابلیت تنظیم صندلی براساس قد کاربر هم استفاده از این وسیله را برای هر کاربر با هر قد و وزنی ممکن ساخته است.

 

انواع اسکوتر گو کارتینگ

 

علاوه بر این با استفاده از اسکوتر گو کارتینگ می توانید بدون نیاز به ایستادن بر روی اسکوتر، قادر به هدایت آن باشید. این ویژگی برای افرادی که به دلیل ناتوانی و یا مشکلات ستون فقرات قادر به ایستادن بر روی اسکوتر نیستند، بسیار کاربردی و جذاب خواهد بود. با استفاده از این وسیله می توانید در حالت نشسته و تنها به کمک اهرم های قرار داده شده در کنار دستان خود، اسکوتر را هدایت کرده نهایت لذت و هیجان را تجربه کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، تبدیل اسکوتر به یک خودرو انفرادی و تغییر کامل کاربری و ایمنی بیشتر در هنگام برخورد با موانع، مهم ترین مزایای اسکوتر گو کارتینگ به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اسکوتر برقی با صندلی: با این لوازم جانبی اسکوتر ساده خود را مجهز به صندلی و اهرم کنترل کنید!

نکات مهم در هنگام خرید صندلی گو کارتینگ برای اسکوتر برقی

اگر موارد ذکر شده در این مطلب شما را برای استفاده از یک اسکوتر گو کارتینگ هیجان زده کرده است، به احتمال زیاد برای خرید آن عجله خواهید داشت! اما دقیقاً همانند اسکوترهای برقی، خرید صندلی مخصوص اسکوتر و تبدیل آن به یک گو کارتینگ نیز دارای نکات مهمی است که در هنگام انتخاب گزینه نهایی خود، حتماً باید آنها را به یاد داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا برخی از این نکات را به شما معرفی کنیم.

اول ایمنی، بعد هیجان!

همانطور که در این مطلب نیز اشاره کردیم، در حالت کلی اسکوترهای گو کارتینگ در هنگام برخورد با موانع، امنیت بیشتری نسبت به خود اسکوتر را برای کاربران مهیا می کنند. اما این در صورتی است که صندلی مخصوص اسکوتر شما از نوع باکیفیت و ایمن باشد. در غیر این صورت استفاده از اسکوتر گو کارتینگ نه تنها نمی تواند باعث افزایش ایمنی شما شود، بلکه در نوع خود ایمنی شما را نیز به خطر خواهد انداخت! پس بهتر است کاملاً از این بابت احتیاط کنید.

ایمنی صندلی گو کارتینگ اسکوتر برقی از جنبه های مختلفی قابل بررسی است. یکی از این جنبه ها، عملکرد ترمزهای آن است. همان طور که می دانید در صندلی های گو کارتینگ، ترمز دستگاه به صورت یک اهرم و دقیقاً در کنار صندلی کاربر قرار گرفته است. کاربران در هنگام حرکت می توانند با کشیدن این اهرم، سرعت اسکوتر را کاهش داده و آن را متوقف کنند. در صورتی که به هر دلیلی اهرم ترمز صندلی گو کارتینگ عملکرد مناسبی نداشته باشد، ممکن است در هنگام حرکت با سرعت بالا دچار مشکلاتی شوید. زیرا در حالت نشسته بر روی صندلی اسکوتر اگر اهرم به درستی کار نکند، متوقف کردن آن به خصوص در سطوح شیب دار کار فوق العاده دشواری خواهد بود!

علاوه بر عملکرد ترمز، موارد دیگری نظیر اتصالات صندلی به بدنه اسکوتر نیز در نوع خود بسیار مهم است. اگر این اتصالات به اندازه کافی ایمن و استاندارد نباشند، حتی می توانند بیشتر از ترمزهای بی کیفیت برای شما دردسر ساز شوند. تصور کنید که در هنگام حرکت با سرعت بالا، ناگهان قسمت اتصال صندلی به بدنه اسکوتر دچار مشکل شده و این دو قطعه از یکدیگر جدا شوند. در این حالت ممکن است کاربران با صدمات بسیار جدی مواجه شده و حتی برای همیشه اسکوتر گو کارتینگ را کنار بگذارند! در نتیجه توصیه می کنیم تا در هنگام خرید، حتماً از برندهای مطرح و شناخته شده استفاده کرده و سلامت خود و اسکوتر با ارزش تان را فدای هزینه ارزان تر صندلی های کم کیفیت نکنید.

 

امنیت صندلی اسکوتر

توجه به تناسب صندلی با اندازه اسکوتر

اسکوترهای مختلف با توجه به اندازه چرخ، طراحی بدنه و سایر ویژگی های فیزیکی خود، اندازه مختلفی نیز خواهند داشت. برای مثال ابعاد یک اسکوتر با چرخ های ۸.۵ اینچی با یک اسکوتر آفرود ۱۰ اینچی بسیار متفاوت خواهد بود. از طرفی ممکن است صندلی های مخصوص اسکوتر گو کارتینگ تنها برای اندازه های خاصی مناسب باشند. در نتیجه با یک اشتباه ممکن است صندلی نامناسبی را برای اسکوتر خود خریداری کنید که بر روی آن قابل نصب نباشد! در صورتی که فروشگاه شما نیز از بازگرداندن محصول خریداری شده و یا تعویض آن اجتناب کند، مشکلات شما دوچندان خواهند شد!

خوشبختانه در مدل های جدید و اصل اسکوتر گو کارتینگ به تمام ابعاد استاندارد اسکوترهای امروزی توجه شده و شما می توانید با خیالی آسوده، یک محصول همه کاره را خریداری کنید. این صندلی های گو کارتینگ حتی در صورتی که شما یک اسکوتر جدید با اندازه متفاوت خریداری کنید نیز قابل استفاده خواهند بود. با این حال توصیه می کنیم تا پیش از خرید گزینه نهایی خود، حتماً از روی اطلاعات درج شده بر روی جعبه، اطلاعات موجود بر روی وب سایت های فروشگاهی و یا از هر طریق دیگری، از تناسب صندلی گو کارتینگ مورد نظر با اندازه اسکوتر خود اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: کیف اسکوتر برقی: خانه ای امن و مطمئن برای اسکوتر با ارزش شما

تناسب با قد و وزن کاربر

علاوه بر تناسب ابعاد اسکوتر با صندلی، گو کارتینگ مورد نظر شما باید با قد و وزن تان نیز متناسب باشد. برخی از مدل های اسکوتر گو کارتینگ قابلیت سفارشی سازی بسیار پایینی داشته و تنها برای رده خاصی از کاربران مناسب هستند. در نتیجه ممکن است محصول مورد نظر شما نسبت به قدتان بیش از حد بزرگ و یا کوچک باشد! خوشبختانه این مسئله نیز از دید طراحان لوازم جانبی اسکوترها پنهان نمانده و در مدل های جدید تا حد زیادی رفع شده است. صندلی های گو کارتینگ امروزی قابلیت فوق العاده بالایی در سفارشی سازی شدن داشته و می توانند متناسب با قد و وزن کاربر تغییر یابند.

یکی از اصلی ترین مزایای این صندلی ها، برای نوجوانان و کودکان در حال رشد است. در صورتی که صندلی اسکوتر شما برای قد و وزن خاصی مناسب باشد، ممکن است پس از مدتی استفاده برای کودکان و نوجوانان شما بلا استفاده شود. اما اگر این لوازم جانبی بتوانند خود را متناسب با نیاز کاربر تطبیق دهند، هم برای کودکان در حال رشد و هم برای استفاده تمام اعضای خانواده مناسب خواهند بود. در هنگام خرید، حتماً به اطلاعات ارائه شده در مورد وزن و قد مناسب کاربران این دسته از صندلی ها دقت کنید.

راحتی

اسکوتر گو کارتینگ دارای اجزای مختلفی نظیر کمک فنرها هستند. کمک فنرهای با کیفیت باعث می شود تا در هنگام حرکت در زمین های ناهموار، با نرمی هرچه تمام تر به مسیر خود ادامه دهید. در غیر این صورت با هر تکان کوچکی ممکن است لرزش های بیش از حدی را تجربه کنید. هرچه قدرت و انعطاف کمک فنرهای به کار رفته در صندلی مخصوص اسکوتر بیشتر باشد، راحتی بیشتری را نیز در هنگام استفاده از آن تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، میزان نرمی بخش داخلی صندلی نیز یکی دیگر از عوامل مهم در راحتی شما است. به خصوص اگر قصد دارید تا مسافتی طولانی را به صورت نشسته بر روی اسکوتر خود طی کنید، راحتی صندلی حتماً برای شما مهم خواهد بود.

برخی از صندلی های مدرن اسکوترهای امروزی با در نظر گرفتن نیازها و چالش های کاربران، امکانات بیشتری را نیز برای آنها به ارمغان آورده اند. برای مثال قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و همچنین تنظیم درجه پشتی صندلی اسکوتر، جزو ویژگی هایی است که می توانید در صندلی مخصوص گو کارتینگ های با کیفیت شاهد آنها باشید.

مدل اسکوتر گو کارتینگ

آخرین موردی که در بین نکات خرید صندلی مخصوص اسکوتر جای می گیرد، توجه به مدل آن است. اسکوتر گو کارتینگ دارای مدل های بسیار متنوع و مختلفی است. هر یک از این مدل ها چه از لحاظ شکل ظاهری و چه از لحاظ کاربرد، ویژگی های متفاوتی را به کاربران ارائه می دهند. برای مثال، ممکن است در برخی از مدل های صندلی گو کارتینگ اسکوتر، یک فرمان کنترلی برای هدایت وسیله تعبیه شده و حس و حالی بسیار نزدیک به یک گو کارتینگ واقعی را به کاربران القا کند. همچنین محل قرار گیری اهرم ترمز و نوع این اهرم نیز در مدل های مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود. پس در هنگام خرید، بررسی مدل های مختلف و انتخاب مناسب ترین گزینه برای خود را نیز فراموش نکنید!

 

مدل اسکوتر گو کارتینگ

از اسکوتر تا ماشین رالی، تنها با یک صندلی!

در این مقاله به بررسی صندلی اسکوتر گو کارتینگ پرداخته و نکات مهم در هنگام خرید یکی از این محصولات را به شما معرفی کردیم. همان طور که مشاهده کردید، با انتخاب یک صندلی مناسب برای اسکوتر خود، می توانید از یک ماشین رالی گو کارتینگ با کیفیت نیز بهره مند شوید! تنها کافی است تا در هنگام خرید، به نکات ارائه شده در این مقاله توجه نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره برای خرید اسکوتر و یا سایر لوازم جانبی مخصوص اسکوترها، متخصصان و کارشناسان تهران اسکوتر با سال ها تجربه در این زمینه، آماده ارائه خدمات خود به شما خواهند بود. برای این منظور، تنها کافی است از طریق شماره های موجود در وب سایت، با ما در تماس باشید.