بهترین دوچرخه برقی: کدام محصول برای نیاز شما متناسب تر است؟

بهترین دوچرخه برقی: کدام محصول برای نیاز شما متناسب تر است؟

معرفی بهترین دوچرخه برقی 2020

دوچرخه های برقی وسیله حمل و نقل جذاب و متفاوتی هستند. هدایت این وسیله به آمادگی جسمانی بالایی نیاز ندارد؛ مصرف سوخت های فسیلی را کاهش می دهد؛ باعث کاهش ترافیک شده و علاوه بر همه این موارد، بسیار لذت بخش و مفرح است. در طول سال های گذشته، انواع مختلفی از دوچرخه های الکتریکی برای نیازهای مختلف تولید و روانه بازار شده است. اما بهترین دوچرخه برقی برای هر یک از این دسته ها کدام مدل است؟ در این مقاله قصد داریم تا با بررسی انواع مدل های دوچرخه، بهترین های هر کدام را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید دوچرخه برقی و بررسی نکات مهم پیش از خرید آن

معرفی بهترین دوچرخه برقی برای مدل های مختلف

در ادامه بهترین مدل های دوچرخه الکتریکی را در هر دسته بندی به شما معرفی خواهیم کرد. البته لازم به ذکر است که انتخاب بهترین مدل دوچرخه تنها بر اساس تست های صورت گرفته بر روی هر کدام از آنها بوده و ممکن است سلیقه شما لزوماً متناسب با این مدل انتخابی نباشد. همچنین با افزوده شدن مدل های جدید دوچرخه برقی به بازار، این لیست ممکن است با تغییراتی مواجه شود. با این مقدمه، به سراغ معرفی محصولات مورد نظر می رویم:

بهترین دوچرخه برقی از لحاظ فنی

Specialized Turbo Vado SL

بهترین دوچرخه برقی

 

این دوچرخه برقی بی نظیر از دید اغلب کاربران می تواند به عنوان یکی از گزینه های بهترین دوچرخه برقی از لحاظ فنی انتخاب شود. موتور سفارشی کوچک و قدرتمند و همچنان باتری آن در یک قاب کوچک و ظریف قرار گرفته اند. به طوری که حتی در نگاه اول ممکن است متوجه نشوید که این دستگاه یک دوچرخه برقی است. وزن این دوچرخه برقی حدود ۱۵ کیلوگرم بوده و تنها چند کیلوگرم نسبت به یک دوچرخه ساده سنگین تر است. با توجه به این که وزن بالای دوچرخه های برقی یکی از نقاط ضعف آنها به شمار می رود، توجه به این مسئله می تواند جذاب باشد.

سرعت این دوچرخه برقی می تواند به حدود ۴۵ مایل در ساعت ( ۷۲ کیلومتر در ساعت) برسد. دوچرخه برقی Specialized دارای یک سیستم کنترل هوشمند است که خیال کاربران را از بابت مسائلی مانند تنظیم قدرت موتور و یا تلاش برای بهینه سازی مصرف باتری راحت می کند. به عبارت دیگر تنها لازم است تا درجه مورد نیاز خود را تنظیم کرده و بقیه مسائل را به این سیستم هوشمند بسپارید. لوازم جانبی این دوچرخه نیز کاملاً خاص و سفارشی سازی شده اند.  گلگیرهای بلند و انعطاف پذیر این دوچرخه باعث شده تا بدون هیچ مشکلی در شرایط بارانی و برفی نیز قادر به استفاده از آن باشید. اگر تنها یک بار از این دوچرخه برقی استفاده کنید، دل کندن از آن بسیار دشوار خواهد بود!

بهترین دوچرخه از لحاظ قدرت موتور

Rad Power Bikes RadRunner

بهترین دوچرخه برقی ارزان

 

اگر به دنبال یک دوچرخه برای استفاده از حداکثر توان موتور آن هستید، این محصول می تواند بهترین دوچرخه برقی برای شما باشد. Rad Power با موتور خاص خود ترکیبی از تلاش کاربر و قدرت حرکتی را خلق می کند. این محصول تقریباً برای هر نیاز و کاربران در هر سن و سالی مناسب است. اگر به دنبال استفاده از یک دوچرخه الکتریکی با موتور بهینه سازی شده و قدرتمند هستید، استفاده از دوچرخه را به شما توصیه می کنیم.

بهترین دوچرخه الکتریکی ارزان قیمت

Propella 7-Speed

 

بهترین دوچرخه برقی ارزان قیمت

 

دوچرخه های برقی طیف قیمت بسیار بزرگ و متفاوتی دارند. از گزینه های گران قیمت و پر از قابلیت های مختلف گرفته تا مدل های ارزان و ناشناخته، همگی در دسترس کاربران و علاقه مندان به دوچرخه های الکتریکی قرار گرفته است. اما اگر به دنبال یک دوچرخه قابل اطمینان و با موتور و باتری قدرتمند هستید، احتمالاً در یافتن یک گزینه ارزان قیمت به مشکل بخورید.

با این حال دوچرخه Propella 7-Speed با قابلیت های خاص خود، می تواند بهترین دوچرخه برقی ارزان قیمت باشد. تمام اجزای این دوچرخه ازجمله باتری سامسونگ، ترمزهای دیسکی برند Shimano و سایر لوازم آن از پس تست های دشوار کارشناسان با موفقیت خارج شده و در کنار همه این موارد، قیمت استثنایی آن نیز توجه و علاقه مخاطبان را کاملاً به سمت خود جلب کرده است. همچنین وزن ۱۷.۵ کیلوگرمی این سیله نیز به عنوان یک دوچرخه الکتریکی بسیار سبک و قابل حمل است. در حالت کلی اگر به دنبال یک دوچرخه مقرون به صرفه و با قدرت و کیفیت قابل قبول هستید، دوچرخه Propella 7-Speed می تواند تمام خواسته های شما را به صورت یکجا داشته باشد.

پرکاربردترین دوچرخه برقی

Cannondale Quick Neo SL

 

بهترین دوچرخه برقی در ایرن

 

این دوچرخه برقی با قیمت مناسب تری نسبت به مدل ارتقا یافته تر و برتر موجود در این لیست ارائه می شود. استفاده از این دوچرخه نیز مانند مدل بهتر آن لذت بخش و سرگرم کننده است؛ اما به شرطی که بتوانید از برخی نقاط ضعف آن چشم پوشی کنید. برای مثال این دوچرخه با چندین اپلیکیشن مختلف سازگار است، اما تنها یکی از این برنامه ها عمر باتری دستگاه را نمایش می دهد. همچنین نحوه کار موتور و یا روشن و خاموش کردن چراغ های آن ممکن است در اول کار کمی سردرگم کننده به نظر برسد.

با همه این ایرادات، Cannondale Quick Neo SL یک دوچرخه برقی سبک، باشکوه و کاربردی است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی از یک دوچرخه ساده به یک مدل برقی تبدیل شود. همچنین قدرت موتور این وسیله در مسیرهای تپه ای به خوبی خود را به اثبات رسانده است. در نهایت اگر به دنبال یک دوچرخه برقی با قیمت مناسب و البته کاربردهای مختلف و متنوع هستید، Cannondale Quick Neo SL می تواند بهترین دوچرخه برقی مورد انتظار شما باشد.

بهترین دوچرخه الکتریکی برای حمل بار

Tern GSD S10

 

بهترین دوچرخه برقی باری

 

این مدل، یک دوچرخه باری بسیار جذاب و کاربردی است. در واقع این وسیله به لطف قابلیت هایی مانند اندازه کوچک، سرگرم کنندگی، سهولت در استفاده و کاربردی بودن خود، انتظارات از یک دوچرخه الکتریکی باری را به شدت بالا برده است. چرخ های ۲۰ اینچی این محصول به حفظ طول متوسط آن کمک کرده است. قفسه پشتی دوچرخه برای حفظ ثبات و پایداری آن اندکی پایین تر قرار گرفته و باتری و موتور آن به جای این که بر روی کانال لوله دوچرخه سوار شوند، زیر همین قفسه قرار دارند.

اخیراً شرکت تولید کننده این دوچرخه از ارائه یک محصول جدید و قدرتمندتر با نام GSD G2 خبر داد. این دوچرخه جدید قرار است قدرتمند و کوچک تر از نسخه قدیمی خود باشد. همچنین استفاده از موتور برند بوش در آن باعث شده تا قابلیت استفاده از باتری دوگانه در این محصول فراهم شود. اگر به دنبال یک دوچرخه باری بسیار قدرتمند و بهینه سازی شده برای حمل لوازم ( برای مثال لوازم سفر برای حرکت بین شهری و یا کمپ زدن در طبیعت ) هستید، توصیه می کنیم تا از این محصول استفاده کنید.

بهترین دوچرخه الکتریکی باری سبک

Bike Friday Haul-A-Day

بهترین دوچرخه برقی سبک

 

این مدل از دوچرخه برقی برای همه مناسب نیست.  به عبارت دیگر اغلب والدین و کاربرانی که نیاز به یک دوچرخه برقی دارند، به سراغ مدل های قدرتمند ولی سنگین تر آن می روند. اما اگر به عنوان یک پدر یا مادر نیازمند دوچرخه ای سبک برای حمل دو فرزند خردسال خود باشید، این مدل می تواند بهترین دوچرخه برقی دنیا برای شما باشد. استفاده از لوله تلسکوپی در این مدل باعث شده تا طول آن کوتاه تر شود. وزن این دوچرخه حدود ۲۰ کیلوگرم بوده و در مجموع حدود ۷ کیلوگرم سبک تر از نسخه قبلی معرفی شده در این مقاله است. همچنین با توجه به قابلیت های خاص خود، ارزش خرید بالایی داشته و یک گزینه مقرون به صرفه نیز به شمار می رود.

بهترین دوچرخه برقی تاشو

Mijia Xiaomi

در دنیای دوچرخه های برقی تاشو، میجیا شیائومی برنده بی چون و چرای رقابت با دیگران است. برند شیائومی که در سال های اخیر توانسته حضور قدرتمندی در زمینه تولید اسکوتر و دوچرخه برقی داشته باشد. دوچرخه الکتریکی تاشو شیائومی یکی از بهترین محصولات برند شیائومی در این حوزه به شمار رفته و با قابلیت های جذاب خود می تواند نظر مثبت هر منتقد سختگیری را به سمت خود جلب کند. دوچرخه میجیا شیائومی با قابلیت تا شدن آسان و وزن کم خود، دقیقاً انتظار کاربران از یک دوچرخه تاشو و کوچک را فراهم می کند.

از دیگر قابلیت های این محصول می توان به استفاده از یک کامپیوتر اختصاصی و حرفه ای برای جمع آوری و ارائه اطلاعات، موتور و باتری قدرتمند و فوق العاده، طراحی خاص و منحصر به فرد و کارایی بالا اشاره کرد. همه این ویژگی ها در کنار هم باعث شده تا میجیا شیائومی به لیست گزینه های بهترین دوچرخه برقی راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: دوچرخه برقی تاشو: راه حلی برای ایراد اساسی دوچرخه های الکتریکی

بهترین دوچرخه الکتریکی کوهستانی

Specialized Men’s Turbo Levo Comp

بهترین دوچرخه الکتریکی

 

اگر با دنیای دوچرخه های برقی آشنا باشید، حتماً مباحثی در خصوص توان حرکتی آنها به چشمتان خورده است. اغلب منتقدان و کاربران نسبت به قدرت حرکتی دوچرخه ها ( حتی در محیط های هموار شهری) شک و تردیدهایی دارند. با این حال برخی از مدل های دوچرخه برقی ازجمله Specialized Men’s Turbo Levo Comp به لطف ویژگی های فنی خاص و متفاوت خود، به خوبی توانسته اند خود را به عنوان یک دوچرخه کوهستانی ثابت کند و البته یک دوچرخه برقی کوهستانی! موتور ۵۰۰ واتی این دوچرخه باعث شده تا در مسیرهای عادی، هیچ نیازی به کمک ماهیچه های پای خود برای پدال زدن نداشته باشید. به عبارت دیگر این دوچرخه در نوع خود حتی می تواند یک موتور الکتریکی نیز به شمار برود.

نکات مهم در هنگام خرید دوچرخه برقی

پیش از این در سایر مقالات تهران اسکوتر راهنمای کاملی را در مورد خرید دوچرخه برقی به شما ارائه کردیم. با این حال در این مقاله نیز با توجه به معرفی بهترین دوچرخه های برقی، لازم است تا برخی از این نکات را به صورت تخصصی تری بررسی کنیم:

  • قوانین مربوط به دوچرخه های برقی در کشور خودتان را بررسی کنید: در برخی از کشورها قوانین خاصی برای استفاده از لوازم حمل و نقل برقی وضع شده است. برای مثال در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی، در صورتی که قدرت موتور و یا ظرفیت باتری دوچرخه شما بیشتر از حد مشخصی باشد، نیازمند دریافت گواهی نامه برای هدایت آن هستید و در غیر این صورت جریمه خواهید شد. البته تا به امروز ( مهر ماه ۹۹ هیچ قانون خاصی برای استفاده از دوچرخه ایران تدوین نشده است ).
  • کاربرد مد نظرتان را مشخص کنید: همان طور که مشاهده کردید، هر یک از دوچرخه های معرفی شده در این مقاله برای شرایط و استفاده های خاصی مناسب هستند. به عبارت دیگر اگر به دنبال بهترین دوچرخه برقی برای خودتان هستید، بهتر است پیش از انتخاب حتماً قابلیت های آن را شناسایی کرده و با کاربردهای مد نظر خودتان مقایسه کنید.
  • بین بودجه و کیفیت تناسب ایجاد کنید: قیمت دوچرخه های برقی نسبت به یک وسیله نقلیه ارزان و نسبت به یک وسیله تفریحی گران است! بسیاری از کاربران بسته به شرایط اقتصادی خود سعی در انتخاب یک محصول مقرون به صرفه تر دارند. اما به یاد داشته باشید که ممکن است یک محصول ارزان قیمت در مدت زمان کوتاهی هزینه بیشتری نسبت به یک دوچرخه گران قیمت و باکیفیت را بر روی دوش شما بگذارد! فراموش نکنید که هزینه های تعمیر و تعویض قطعات دوچرخه برقی ( به شرط امکان پذیر بودن! ) بسیار بالا است.
  • قیمت بالا همیشه خوب نیست: یک دوچرخه با قیمت بالا و نجومی لزوماً بهترین دوچرخه برقی موجود در جهان نیست! برخی از دوچرخه ها به دلایل منطقی و یا غیرمنطقی قیمت بالایی دارند؛ اما ممکن است همه قابلیت های موجود در آنها برای شما مناسب نباشد. در هنگام خرید دوچرخه برقی حتماً در مورد گزینه مورد نظرتان تحقیق کنید.

بهترین دوچرخه الکتریکی زیر پای شما

در این مقاله به بررسی برخی از بهترین مدل های دوچرخه برقی برای نیازهای مختلف پرداختیم. امیدواریم که با شناخت این مدل ها، قادر به انتخاب گزینه مناسب خود باشید. در صورت نیاز به مشاوره برای انتخاب یک محصول مناسب، کارشناسان و متخصصان تهران اسکوتر در خدمت شما خواهند بود. تنها کافی است تا از طریق پل های ارتباطی وب سایت، با ما در تماس باشید.

تجربیات خودتان در مورد انتخاب و خرید دوچرخه برقی را با ما به اشتراک بگذارید، تا افرادی که تصمیم به خرید دارند، از تجربیات شما استفاده کنند.

مقاله با اقتباس از وب‌سایت wired