تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو: نکات مهم برای یک انتخاب مناسب

تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو: نکات مهم برای یک انتخاب مناسب

اسکوترها جزو ظریف ترین و لذت بخش ترین لوازم سرگرمی و حمل و نقل امروزی به شمار می روند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این محصولات، قابلیت حمل و جا به جایی آسان آنها است. در میان انواع اسکوترها، اسکوترهای دسته دار و تاشو قابلیت حمل بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند. اما هر کدام از این مدل ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی موارد تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو

اسکوترهای دسته دار و تاشو از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. همین مسئله گاهی باعث می‌شود تا خریداران در تشخیص آنها به اشتباه بیافتند. هر چند که این دو مدل از اسکوتر از لحاظ کاربردی بسیار شبیه به هم هستند، اما با این وجود تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو ممکن است در انتخاب یکی از این دو مدل دخیل باشد. به همین دلیل در این مطلب به خوبی تفاوت های موجود در این دو مدل را آشکار کرده و شرح خواهیم داد.

تنوع مدل و شکل ظاهری محصولات

اگر نگاه دقیق تری به انواع اسکوتر داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که اسکوترهای تاشو در واقع زیر مجموعه ای از اسکوترهای دسته دار هستند. هر دوی این مدل ها در حالت آماده ظاهری شبیه به یکدیگر دارند و تنها مدل جمع شدن آن ها با یکدیگر متفاوت است. با این وجود یکی از قسمت های اصلی در تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو در تنوع محصولات آن ها است، بدین معنی که اسکوترهای دسته دار از لحاظ مدل بندی بیشتر شبیه به یکدیگر هستند. اما اسکوترهای تاشو به واسطه قابلیت خاص و منحصر به فرد خود از تنوع بالای محصولات برخوردارند.

 

اسکوتر تاشو دسته دار

 

برای مثال اسکوتر تاشو ناین بات ظاهری شبیه به مدل های رایج سایر اسکوترها دارد. اما دوچرخه تاشو میجیا شیائومی (که به نوعی در دسته بندی اسکوترها و لوازم حمل و نقل تاشو قرار می گیرد)، از جمله محصولات خاص و متفاوت این دسته بندی است. اما این مسئله به معنای عدم وجود تنوع در انواع مدل های اسکوتر دسته دار نیست. در واقع اسکوترهای دسته دار در مدل ها و شکل های بسیار متفاوت و خاصی به بازار عرضه می شوند. هر چند که ممکن است تنوع هر یک از این مدل ها به اندازه اسکوتر و دوچرخه تاشو اساسی نباشد؛ اما با نظری منصفانه می توان از انواع طرح ها و رنگ های دسته بندی اسکوترهای دسته دار لذت برد.

بیشتر بخوانید: اسکوتر دسته دار چیست و معروف ترین انواع آن کدام است؟

قابلیت حمل

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، قابلیت حمل اسکوترها و به خصوص مدل های تاشو و دسته دار، یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این محصولات به شمار می روند. اما این به معنای یکسان بودن ویژگی ذکر شده در هر دو مدل نیست. به خصوص اگر به میزان انعطاف و مکانیک خاص هر یک از این مدل ها توجه کنیم، تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو در قابلیت حمل بیشتر نمایان می شود.

اسکوترهای تاشو بسیار انعطاف پذیر بوده و به سادگی می توان آن ها را تا کرد. در نتیجه حجم اسکوتر در حالت تا شده نسبت به حجم آن در حالت آماده برای استفاده چندین برابر کوچک تر است. از طرف دیگر طراحان اسکوترهای دسته دار نیز تدابیری برای افزایش امکان قابلیت حمل آن ها اندیشیده اند. در برخی از مدل های این اسکوترها نیز امکاناتی نظیر جمع شدن و یا حتی جدا شدن کامل دسته به منظور سهولت در جا به جایی فراهم شده است. با این حال اسکوترهای تاشو دقیقاً به منظور آسان تر شدن امکان حمل و نقل طراحی شده اند و از این جهت دارای یک برتری نسبی نسبت به مدل های دسته دار هستند. برای نمونه اسکوتر برقی میجیا شیائومی قابلیت جمع و بسته شدن در ۳ ثانیه دارد و شما می توانید به راحتی و در حداقل زمان اقدام به تا کردن آن بکنید.

 

تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو

قابلیت تنظیم و شخصی سازی

یکی از مواردی که در هنگام خرید اسکوترهای دسته دار اهمیت بسیاری دارد، قابلیت تنظیم ارتفاع و شخصی سازی دسته های آن ها است. طبیعی است که قد تمامی کاربران اسکوترها با یکدیگر برابر نبوده و کنترل این لوازم کوچک و کاربردی نیازمند تنظیم اندازه دسته آن ها است. تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو در میزان تنظیم ارتفاع دسته آن ها ممکن است نسبت به مدل محصول متفاوت باشد. اما در حالت کلی اسکوترهای دسته دار از امتیاز بیشتری در این مورد برخوردارند.

دسته های اغلب اسکوترهای دسته دار به اندازه های مختلفی قابل تنظیم بوده و به سادگی می توان آن ها را شخصی سازی کرد. با این حال فیزیک و مکانیک متفاوت اسکوترهای تاشو در مواردی مانع از آزادی عمل کاربران در تنظیم دسته به میزان دلخواه خود می شود. دوباره تأکید می کنیم که امکان و درجه تنظیم ارتفاع دسته اسکوتر بسته به محصولات مختلف ممکن است متفاوت باشد. اما در حالت عمومی اسکوترهای دسته دار نسبت به اسکوترهای تاشو برتری بیشتری در این زمینه دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی اسکوتر برقی تاشو شیائومی، محصولی با کیفیت و کاربردی

میزان باطری، تحمل وزن، رده سنی و سایر موارد

به طور خلاصه می توان گفت که اسکوترهای تاشو و دسته دار از لحاظ ویژگی های فنی مانند میزان باطری، میزان تحمل وزن، رده سنی، مسافت طی شده در هر بار شارژ و سایر فاکتورهای مشابه تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. در واقع این ویژگی ها در هر یک از محصولات متفاوت بوده و ارتباطی با مدل ظاهری (دسته دار یا تاشو بودن) اسکوتر ندارد. در نتیجه اگر قصد خرید اسکوتر را داشته باشید، علاوه بر توجه به مدل ظاهری در مورد ویژگی های فنی گزینه مورد نظر نیز از فروشنده سوال کنید. همکاران ما در گروه تهران اسکوتر آماده هستند تا در اسرع زمان راهنمایی های لازم را برای شما ارائه دهند. در صورت تمایل می توانید با همکاران ما در فروشگاه تماس برقرار کنید یا به صورت حضوری به فروشگاه ما مراجعه کنید و از راهنمایی های همکاران ما بهره مند شوید.

همه چیز به اولویت های شما بستگی دارد

در این مطلب به برخی از نقاط تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید، شکل ظاهری و طراحی متفاوت این دو دسته از اسکوترها باعث به وجود آمدن تفاوت هایی در میان آن ها شده است که می توانند در هنگام انتخاب و خرید هر یک از آن ها اهمیت داشته باشند. با این وجود ویژگی های فنی اسکوتر ارتباط چندانی با مدل و شکل ظاهری آن ها نداشته و از این جهت نمی توان تفاوت چندانی میان انواع اسکوتر تاشو و دسته دار قائل شد.

اکنون اگر در میان خرید یک اسکوتر دسته دار و تاشو مردد هستید، می توانید با همکاران ما در تهران اسکوتر  تماس بگیرید و با استفاده از راهنمایی های آن ها، گزینه مناسب برای خود را انتخاب نمایید.