خرید اسکوتر برقی دسته دار: معیارهای مهم و بهترین برندها برای خرید مطمئن

خرید اسکوتر برقی دسته دار: معیارهای مهم و بهترین برندها برای خرید مطمئن

قیمت خرید اسکوتر برقی دسته دار

امروزه اسکوترهای برقی به یک وسیله همه کاره تبدیل شده اند. این وسیله برای کودکان یک اسباب بازی هیجان انگیز و برای بزرگسالان یک وسیله حمل و نقل مطمئن و کاربردی به شمار می رود. به خصوص استفاده از این وسیله در شهرهای بزرگ و با ترافیک سنگین به شدت در حال رواج یافتن است. همان طور که می دانید، اسکوترها انواع مختلفی دارند. در میان انواع مختلف این وسیله، مدل های دسته دار برای حمل و نقل های شهری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که کنترل این مدل از اسکوترها ساده تر بوده و شباهت بیشتری به لوازم حمل و نقل دارند. همچنین افزایش خرید اسکوتر برقی دسته دار هم دلیل دیگری برای اثبات این موضوع است.

از همین رو در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهم در هنگام خرید این مدل از اسکوترهای کاربردی پرداخته و در انتهای مقاله برخی از معتبرترین برندهای سازنده آنها را به شما معرفی کنیم. اگر قصد آشنایی بیشتر و یا خرید اسکوتر برقی را دارید، نکات ارائه شده در این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اسکوتر دسته دار چیست و معروف ترین انواع آن کدام است؟

نکاتی که در هنگام خرید اسکوتر برقی دسته دار باید به آن توجه کرد.

اسکوترهای برقی در دسته لوازم ارزشمند و گران‌قیمت قرار می‌گیرند. هرچند که کاربردهای بسیار زیاد این دستگاه‌ها باعث شده تا این محصول از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد. اما در نهایت در هنگام خرید چنین دستگاه ارزشمندی، حتماً باید دقت بسیاری به خرج دهید. اما به هیچ وجه جای نگرانی نیست! چرا که در ادامه سعی خواهیم داشت تا تمام قسمت های مهم و اساسی در هنگام خرید یک اسکوتر برقی دسته دار را به شما ارائه دهیم. اگر قصد خرید اسکوتر برقی دسته دار را دارید، لیست زیر را به همراه داشته و در هنگام خرید به بررسی کامل آنها بپردازید:

قدرت و سلامتی ترمز اسکوتر

در هر زمینه ای، ایمنی حرف اول را می زند! یکی از مهم ترین جنبه های ایمنی اسکوترها، قدرت و سلامتی ترمزهای آن است. در صورتی که ترمزهای یک اسکوتر برقی در وضعیت مناسبی قرار نداشته و در لحظه مناسب عمل نکنند، ممکن است باعث ایجاد خسارت های مالی و جانی شوند. اسکوترهای برقی بسته به مدل و برند خود ممکن است از مکانیزم های متفاوتی برای ترمز استفاده کنند. همچنین قدرت ترمز اسکوترها نیز بسته به سرعت و کیفیت ساخت آنها ممکن است متفاوت باشند.

 

ترمز اسکوتر برقی

 

اگر قصد خرید اسکوتر برقی دسته دار برای استفاده به عنوان یک وسیله حمل و نقل شهری را دارید، در صورت امکان از مدل هایی استفاده کنید که به صورت همزمان از دو ترمز الکترونیکی و دیسکی بهره می برند. ترمزهای الکترونیکی با استفاده از قطع جریان برق حرکتی و کاهش سرعت چرخ ها باعث کاهش سرعت اسکوتر می شوند. همچنین ترمزهای دیسکی حالت فیزیکی داشته و از لحاظ مکانیسم شبیه به ترمزهای خودرو و دوچرخه ها عمل می کنند. در برخی از مدل های اسکوتر ازجمله اسکوترهای برقی اف اسپید برای ایمنی هرچه بیشتر کاربر از هر ۲ ترمز استفاده شده است. اگر قصد خرید اسکوتر برقی دسته دار را دارید، حتماً در مورد نوع و قدرت ترمزهای آن تحقیق کرده و انتخاب ایمن تری داشته باشید.

چراغ ها

چراغ های اسکوترهای برقی علاوه بر زیبایی، جنبه های کاربردی بسیاری نیز دارند. برای مثال اگر در هنگام شب قصد استفاده از اسکوتر برقی دسته دار خود را داشته باشید، چراغ های اسکوتر کاربردی ایمنی خواهند داشت. با استفاده از چراغ جلو اسکوتر برقی قادر خواهید بود تا دید بهتری از مسیر پیش روی خود داشته باشید. همچنین چراغ های عقب اسکوتر باعث خواهند شد تا سایر وسایل نقلیه قادر به تشخیص شما در تاریکی شب باشند. چراغ های عقب سبب افزایش ایمنی شما هنگام رانندگی در سطح شهر می شود.

 

اسکوتر برقی چراغ دار

 

در کنار این موارد، برخی از مدل های اسکوتر برقی دارای چراغ های خطر نیز هستند. این چراغ ها در هنگام ترمز گرفتن روشن شده و وسایل نقلیه اطراف شما را از کاهش سرعت اسکوتر آگاه می سازند. در حالت کلی وجود چراغ ها به زیبایی اسکوتر برقی بسیار کمک می کند. با این وجود اگر می خواهید تا در هنگام شب نیز اسکوتر شما از ایمنی کافی برخوردار باشد، حتماً به وجود چراغ های جلو و عقب و همچنین چراغ های اضطراری در آن توجه کنید.

سرعت اسکوتر برقی دسته دار

پیش از خرید اسکوتر برقی دسته دار، بهتر است کاربردهای مورد نظر خود از این وسیله را کاملاً مشخص کنید. مشخص شدن کاربردها باعث خواهد شد تا در هنگام انتخاب گزینه مورد نظر خود، به سرعت آن نیز توجه کنید. آیا هدف شما از خرید این اسکوتر استفاده به عنوان یک وسیله تفریحی است یا قصد پیمایش مسافت های طولانی با آن را دارید؟ مسیر حرکت شما با اسکوتر از لحاظ ترافیکی چه وضعیتی دارد؟ چه سرعتی را برای خود مناسب و ایمن می دانید؟ پاسخ دادن به این سوالات، قدرت تصمیم گیری دقیق تر شما را افزایش خواهد داد.

صفحه نمایش کاربردی

وجود دسته در مدل اسکوترهای دسته دار باعث شده تا امکان نصب یک نمایشگر کاربردی نیز بر روی آن فراهم شود. صفحه نمایش اسکوترهای برقی دسته دار می تواند اطلاعات مفید بسیاری مانند سرعت حرکت اسکوتر، وضعیت باتری دستگاه، روشن یا خاموش بودن چراغ ها و یا موارد دیگری مانند وضعیت اتصال بلوتوث دستگاه به گوشی هوشمند را به کاربر نمایش دهد. اگر قصد استفاده بهینه و حرفه ای تری از اسکوتر برقی دسته دار خود را دارید، توصیه می کنیم که از مدل هایی که دارای صفحه نمایش هستند، استفاده کنید

میزان تحمل وزن

هر مدل از اسکوترهای برقی برای همه کاربران مناسب نیستند! میزان تحمل وزن اسکوتر برقی ممکن است با توجه به نوع کارایی و جنس آن بسیار متفاوت باشد. برای مثال آن دسته از اسکوترهای برقی که به عنوان وسیله تفریحی کودکان مورد استفاده قرار می گیرند، تحمل وزن کمتری نسبت به اسکوترهای حرفه ای تر دارند. با این حال میزان تحمل وزن در اسکوترهای حرفه ای در یک بازه استاندارد قرار داشته و برای عموم مردم قابل استفاده هستند. با این حال در هنگام خرید اسکوتر برقی دسته دار از فروشنده در مورد ظرفیت تحمل وزن اسکوتر سوال کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود: از ویژگی‌های متنوع تا تحمل شرایط سخت!

نوع و ظرفیت باتری

انرژی الکتریکی محرک اصلی اسکوترهای برقی دسته دار است.  تأمین مناسب و کافی این انرژی هم ارتباط مستقیمی با توان و ظرفیت باتری اسکوتر دارد. در هنگام انتخاب اسکوتر مورد نظر خود، به ظرفیت و نوع باتری توجه ویژه ای داشته باشید. ظرفیت باتری معمولاً بر اساس عدد میلی آمپر آن مشخص می شود. اما به غیر از ظرفیت، نوع باتری نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال باتری های یون لیتیوم کیفیت و طول عمر بیشتری نسبت به باتری های دیگر دارند.

همچنین توجه به نحوه تعویض باتری اسکوتر نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که اغلب خریداران از چک کردن آن غافل می شوند. باتری های اسکوتر با توجه به طراحی خاص و ظرفیت بالای خود اغلب دارای قیمت بالایی هستند. با این وجود اگر باتری اسکوتر به سادگی قابل تعویض باشد، از هزینه های اضافی دستمزد تعویض آن راحت خواهید شد.

توجه به اصالت و گارانتی اسکوتر

یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم در خرید اسکوتر برقی دسته دار، توجه به اصالت کالا است. در حال حاضر برخی از مدل های کپی برندهای معتبر با قیمت کمتری نسبت به نمونه های اصلی در بازار موجودند. متأسفانه برخی از خریداران به امید خرید یک محصول کم تر، اقدام به انتخاب محصولات کپی می کنند؛ غافل از این که این هزینه پایین در آینده نزدیک بسیار به ضرر آنها خواهد شد. کالاهای غیراصل و کپی اغلب مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری را سر راه کاربران قرار می‌دهند. برای مثال عدم عملکرد صحیح ترمزها، عدم مقاومت بالای بدنه، ظرفیت و طول عمر پایین باتری و مشکلات فنی و فیزیکی دیگر تنها بخشی از ایرادات احتمالی این دستگاه ها هستند. تمام محصولات موجود در فروشگاه تهران اسکوتر اورجینال هستند و شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید آنها کنید.

 

خرید اسکوتر برقی دسته دار

 

یکی دیگر از مشکلات اسکوترهای غیر معتبر، عدم وجود گارانتی در آنها است. در نتیجه در صورت بروز اولین مشکل، شما باید تمام هزینه تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب را به عهده بگیرید. از طرفی ممکن است قطعات این دستگاه ها به سادگی برندهای رایج و معتبر در بازار موجود نبوده و حتی اسکوتر شما غیرقابل تعمیر شود. پس توصیه می کنیم تا برای جلوگیری از این مشکلات، حتماً از فروشگاه های معتبر و برندهای اصیل خریداری کنید.

قابلیت اتصال از طریق بلوتوث

اگر دوست دارید تا اسکوتر دسته دار برقی شما از لحاظ امکانات نرم افزاری هم جذابیت های فراوانی داشته باشد، به دنبال مدل هایی باشید که از قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند از طریق بلوتوث پشتیبانی کنند. قابلیت های اسکوترهای برقی با اتصال به گوشی های هوشمند می تواند افزایش یابد. برای مثال در برخی از مدل ها قادر خواهید بود تا با اتصال اسکوتر به گوشی از ویژگی هایی مانند روشن و خاموش کردن چراغ ها با گوشی، اطلاع از دمای موتور و سرعت اسکوتر، نمایش اطلاعات افراد تماس گیرنده در صفحه نمایش اسکوتر و برخی امکانات کاربردی و جذاب دیگر استفاده کنید.

پس اگر ویژگی های نرم افزاری و جانبی اسکوتر برای شما اهمیت دارد، در هنگام خرید اسکوتر برقی دسته دار به مدل هایی توجه کنید که قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند از طریق بلوتوث را داشته باشند.

بهترین گزینه های خرید اسکوتر برقی دسته دار

اگر از بین معیارهای ارائه شده در این مقاله لیستی از ویژگی های محبوب خود را انتخاب کرده باشید، نوبت به مرحله خرید اسکوتر برقی خواهد رسید. در حال حاضر برندهای مطرح بسیاری به ارائه مدل های مختلف اسکوترهای برقی دسته دار می پردازند. در ادامه برخی از معروف ترین برندهای این حوزه را به شما معرفی می کنیم.

اسکوتر برقی دسته دار اف اسپید

برند F-Speed جزو معتبرترین برندهای حال حاضر جهان در زمینه تولید اسکوترهای برقی و دسته دار است. اسکوترهای این برند از لحاظ کیفیت و کارایی حرف اول را در بازار اسکوترها می زنند. اگر به دنبال خرید اسکوتر برقی دسته دار با تمامی ویژگی ها و معیارهای معرفی شده در این مقاله هستید، پیشنهاد می کنیم تا از محصولات برند اف اسپید غافل نشوید.

اسکوتر دسته دار شیائومی

برند شیائومی توانست ورود موفقیت آمیزی به دنیای اسکوترهای برقی داشته و با محصولات با کیفیت خود، بخش قابل توجهی از کاربران این حوزه را به سمت خود جلب کند. اسکوترهای دسته دار برقی شیائومی از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت نظر مثبت سخت گیرانه ترین منتقدان را نیز جلب کرده اند. اگر به دنبال یک اسکوتر با طراحی و ظاهر خاص و منحصربه فرد در کنار دیگر امکانات اسکوترهای برقی هستید، محصولات برند شیائومی می تواند در میان گزینه های ایده آل شما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت اسکوتر دسته دار و تاشو: نکات مهم برای یک انتخاب مناسب

اسکوتر برقی دسته دار سگوی

برند سگوی یکی دیگر از برندهای مطرح و شناخته شده در حوزه اسکوترهای برقی است. سگوی با دانش چندین ساله خود و شناخت بسیار عالی از نیازهای مخاطبان و کاربران اسکوترها، محصولاتی مطابق با نیازهای آنها را به بازار ارائه می کند. همانند دیگر مدل های معرفی شده در این مقاله، با خرید محصولات اصل برند سگوی می توانید خیال خود را از یک اسکوتر باکیفیت راحت کنید.

 

اسکوتر دسته دار برقی

خرید اسکوتر برقی دسته دار می تواند آسان باشد!

با وجود مدل های بسیار متنوع و ویژگی های متفاوت هر کدام از مدل ها، خرید اسکوتر برقی دسته دار مناسب و با کیفیت می تواند بسیار آسان باشد! تنها کافی است تا معیارهای مهم مورد نظر خود را به صورت یک لیست تهیه کرده و در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. همچنین با خرید از فروشگاه های معتبر و با سابقه، خیال شما از بابت اصل بودن اسکوتر خریداری شده نیز آسوده خواهد بود.

فروشگاه تهران اسکوتر با چندین سال سابقه در زمینه فروش محصولات این حوزه، آماده ارائه محصولات باکیفیت، اصیل و با گارانتی معتبر به علاقه مندان آن است. در صورت نیاز برای خرید انواع مدل های اسکوتر برقی برندهای معتبر و مطرح جهان، می توانید از محصولات این فروشگاه دیدن کنید.