دوچرخه برقی تاشو شیائومی: یک دوچرخه رده بالا و مقرون به صرفه

دوچرخه برقی تاشو شیائومی: یک دوچرخه رده بالا و مقرون به صرفه

دوچرخه برقی تاشو شیائومی

شرکت شیائومی با ورود به عرصه تولید لوازم حمل و نقل برقی، توانسته خالق محصولات بی نظیری باشد. یکی از این محصولات بی نظیر، دوچرخه برقی تاشو شیائومی است. این دوچرخه زیبا و کاربردی، یک راه حل پیشرفته برای جابه جایی درون شهری است و نسبت به یک وسیله نقلیه قیمت فوق العاده مقرون به صرفه تری دارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نقاط قوت و ضعف این دوچرخه تاشو پرداخته و جزئیات بیشتری از این محصول را به شما ارائه کنیم.

اگر قصد خرید این دوچرخه را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پیش از هر اقدامی، قسمت های مختلف این مقاله را مطالعه کرده و اطلاعات بیشتری نسبت به این محصول کسب کنید.

بیشتر بخوانید: دوچرخه الکتریکی: همه مزایای یک وسیله نقلیه درون شهری در کنار یکدیگر!

دوچرخه برقی تاشو شیائومی: یک دوست همیشه همراه شهری!

دوچرخه ها از زمان های دور به عنوان یک وسیله حمل و نقل درون شهری مورد استفاده قرار می گرفتند. پس از گذشت مدتی، دوچرخه های برقی به وجود آمده و موفق به جلب توجه و علاقه کاربران شدند. این دوچرخه ها برای افرادی که به تازگی قصد آغاز ورزش با دوچرخه را داشته و یا با مسیرهای کوهستانی و شیب داری مواجه بودند، یک گزینه بسیار ایده آل به شمار می رفتند. با این حال دوچرخه های برقی یک ایراد بزرگ و اساسی داشتند: این محصولات در عین قابلیت های بی نظیر خود، اغلب وزن بالایی داشته و به سادگی قابل حمل نبودند. همین موضوع باعث می شد تا کاربران در مورد خرید یک دوچرخه برقی تردید داشته باشند. اما این پایان ماجرا نبود!

شرکت های بزرگ به لطف اطلاعات دقیق و گسترده خود از مخاطبان و چالش های پیش روی آنها، تمرکز خود را بر روی تولید محصولاتی قرار داده اند تا پاسخگوی این مشکلات باشند. یکی از این محصولات که راهکاری فوق العاده برای مشکلات دوچرخه های برقی ارائه داد، دوچرخه های تاشو برقی بودند. این دستگاه های حمل و نقل نوظهور به خوبی توانستند تا ایرادات محصولات پیش از خود را برطرف کرده و گزینه ای قابل حمل و سبک تر را در اختیار کاربران قرار دهند. دوچرخه برقی تاشو شیائومی نیز یکی از محصولات همین نسل جدید است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بخش های مختلف این دوچرخه بی نظیر و کاربردی را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات کاملی از آن را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

قیمت دوچرخه برقی تاشو شیائومی

موتور دوچرخه برقی تاشو شیائومی

همان طور که می دانید، موتور دوچرخه برقی یکی از اصلی ترین اجزای آن است. در صورت بهره مندی از یک موتور با کیفیت و قدرتمند، دوچرخه شما تجربه بی نظیری را برایتان فراهم خواهد کرد. اما در صورتی که این قلب تپنده الکتریکی دوچرخه به اندازه کافی قدرتمند و مناسب نباشد، بدون شک باید انتظار مشکلات فراوانی را بکشید. از خاموش شدن ناگهانی دوچرخه گرفته تا عدم هماهنگی با سایر قسمت ها و خرابی بخش های مختلف برقی دستگاه، همگی جزو ایراداتی هستند که یک موتور نامناسب می تواند مسبب آن شود. علاوه بر این، در وبلاگ تهران اسکوتر به این نکته پرداخته بودیم که محل قرارگیری موتور نیز تأثیر زیادی در عملکرد آن خواهد داشت. با این حال، تمام این موارد در موتور دوچرخه برقی تاشو شیائومی به نحو احسن مورد توجه قرار گرفته و محصول نهایی، تبدیل به یک گزینه کامل و بی نظیر شده است.

موتور کوچک ۲۵۰ واتی این دستگاه که در بخش جلویی ( فرانت هاب ) دوچرخه نصب شده، کارایی بسیاری را از خود به نمایش می گذارد. این موتور می تواند دوچرخه شما را با سرعت ۱۲.۴ مایل ( معادل ۲۰ کیلومتر ) در ساعت به پیش ببرد. همچنین قدرت گشتاور موتور این دوچرخه حدود ۸ نیوتون در متر است. هرچند که ممکن است در نگاه اول قدرت این موتور در مقایسه با سایر دوچرخه های برقی اندکی کمتر به نظر برسد؛ اما با توجه به تاشو و کوچک بودن ابعاد و وزن این دوچرخه، چنین قدرتی در نهایت عملکرد خوبی را ارائه می دهد. همچنین در دوچرخه برقی تاشو شیائومی از یک سنسور کمکی در قسمت پدال قرار گرفته که با اتصال به موتور، قدرت مورد نیاز لازم را تشخیص داده و به کاربر ارائه می کند. این ویژگی معمولاً در دوچرخه های برقی رده بالا و گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: موتور دوچرخه برقی: بررسی سوالات رایج در مورد انواع موتورهای دوچرخه الکتریکی

باتری دوچرخه تاشو شیائومی

دومین بخش مهم در دوچرخه های برقی، شامل باتری آن است. اگر ترجیح می دهید با یک بار شارژ کامل مسافت بیشتری را با دوچرخه برقی خود طی کنید، بهتر است در مورد انتخاب باتری آن دقت نمایید. باتری دوچرخه برقی علاوه بر توانایی های ذاتی خود، باید هماهنگ مناسبی را نیز با قسمت موتور این وسیله داشته باشد. چرا که در غیر این صورت، ممکن است ظرفیت باتری شما بیهوده مصرف شده و طول عمر آن کاهش یابد. از این رو برای کسانی که قصد خرید کیت دوچرخه برقی را دارند، توصیه می کنیم تا به تناسب باتری با قدرت موتور آن توجه کنند. با این حال در ساخت دوچرخه برقی تاشو شیائومی بدون شک این موارد در نظر گرفته شده اند.

باتری لیتیومی این دستگاه ۳۶ ولتی و با توان ۵.۸ آمپر در ساعت است. ساخت این باتری با همکاری شرکت پاناسونیک انجام گرفته است. همچنین در طراحی ظاهری دوچرخه، قسمت مخصوصی برای باتری تعبیه شده تا به صورت کامل در داخل بدنه دوچرخه مخفی شود. در نتیجه علاوه بر حفاظت خارجی از باتری، این نوآوری باعث افزایش هرچه بیشتر زیبایی دوچرخه تاشو شیائومی نیز شده است. در دفترچه راهنمای دوچرخه ادعا شده که با یک بار شارژ کامل دوچرخه، می توانید مسافتی ۴۵ کیلومتری را با آن طی کنید. البته این موضوع با توجه به ظرفیت پایین باتری کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. برد این دستگاه در صورت استفاده معمولی از توان موتور دوچرخه در ترکیب با پدال زدن کاربر، حدود ۱۸ کیلومتر خواهد بود. با این وجود هرچه در مسیرهای سراشیبی و بدون شیب کمتر از موتور دوچرخه استفاده کنید، طول عمر باتری نیز به همان مقدار بیشتر خواهد بود.

صفحه نمایش

دوچرخه برقی تاشو شیائومی دارای یک صفحه نمایش رنگی زیبا و البته کاربردی است. این صفحه نمایش در عین ظاهر جذاب خود، می تواند اطلاعات مفیدی نظیر میزان خروجی برق بر حسب وات، سرعت حرکت دوچرخه، میزان باتری باقی مانده، عملکردهای حرکتی و همچنین حالت قدرت دوچرخه را به کاربران نمایش می دهد. با این حال برای بهره مندی از امکانات این صفحه نمایش، نیاز به دانلود و نصب نرم افزار مخصوص دوچرخه تاشو برقی شیائومی با نام QiCycle خواهید داشت. پس از نصب این برنامه، می توانید با اسکن بارکد موجود بر روی دوچرخه و از طریق بلوتوث، دوچرخه برقی خود را به گوشی هوشمندتان متصل کنید.

پس از اتصال گوشی به دوچرخه برقی شیائومی، زمان بر اساس موقعیت مکانی شما تنظیم خواهد شد؛ اما ممکن است سایر موارد به زبان چینی باقی بماند. البته در این مورد نیز هیچ مسئله و مشکلی وجود نخواهد داشتو چرا که به سادگی و از طریق نرم افزار Google Translate می توانید این نوشته ها را به انگلیسی و یا فارسی ترجمه کرده و با اصطلاحات نمایش داده شده در این نمایشگر آشنا شوید. در حالت کلی صفحه نمایش دوچرخه برقی تاشو شیائومی برای افرادی که قصد دارند از فعالیت خود اطلاع یافته و استفاده منظم و با برنامه‌تری از این دوچرخه داشته باشند، یک ویژگی بسیار کاربردی و جذاب خواهد بود.

صفحه نمایش دوچرخه برقی تاشو شیائومی

سیستم کمکی پدال

در اغلب دوچرخه های برقی ارزان قیمت، چیزی به نام سنسور گشتاور موتور وجود نداشته و موتور دوچرخه به محض رکاب زدن کاربر شروع به کار می کند. با این حال در دوچرخه های رده بالا و گران قیمت تر، موتور به صورت هوشمندانه و با استفاده از سنسورهای خاص خود، می تواند میزان نیاز دقیق کاربر به قدرت الکتریکی را بررسی نموده و به صورت کاملاً بهینه، این انرژی مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار دهد. این سنسورهای خاص که به حسگرهای گشتاور شهرت دارند، با توجه به فشار وارد شده بر روی پدال توسط کاربر، انرژی مورد نیاز او را تخمین می زنند. همین مورد باعث می شود تا کاربران این دوچرخه ها احساس روان و یکپارچه تری از حرکت با یک دوچرخه برقی داشته باشند.

خوشبختانه دوچرخه برقی تاشو شیائومی علی رغم قیمت مقرون به صرفه تر خود نسبت به سایر مدل های گران قیمت و رده بالای دوچرخه های برقی، از این قابلیت خاص و کاربردی برخوردار است. این دوچرخه از یک سنسور گشتاور TMM استفاده می‌کند که بر روی پایه آن تعبیه شده است. این سنسور به طور دقیق انحراف صفحه ناشی از نیروی زنجیره را اندازه‌گیری کرده و قدرت مورد نیاز کاربر از موتور دوچرخه را تخمین می‌زند. در نتیجه به لطف بهره‌مندی از این قابلیت، می‌توانید احساس فوق العاده روان و لذت بخشی بر روی دوچرخه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین دوچرخه برقی: کدام محصول برای نیاز شما متناسب تر است؟

سیستم دنده سرعت

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی دوچرخه برقی تاشو شیائومی، استفاده از سیستم دنده توپی عقب Nexus 3 است. به طور معمول از این سیستم پیشرفته در دوچرخه های برقی رده بالا و گران قیمت استفاده می شود. سایر مدل های دنده سرعت ممکن است برای دوچرخه های تاشو مناسب نباشند، چرا که در صورت تا شدن دوچرخه در معرض آسیب دیدگی قرار خواهند داشت. اما در سیستم دنده توپی داخلی، این مشکل به صورت کامل حل می شود.

مزایای دیگر هاب دنده داخلی این است که می‌توانید در حالت ایستاده و بدون نیاز به حرکت دادن دوچرخه، دنده آن را عوض کنید. این قابلیت اغلب در دوچرخه های ثابت دیده می شود و در دوچرخه های برقی چندان رایج نیست. همچنین تعمیر و نگهداری این مدل دنده های دوچرخه نیز بسیار ساده تر است. علاوه بر این سیستم دنده ای، دوچرخه برقی تاشو شیائومی مجهز به چراغ های جلو و عقب قدرتمندی است که باعث می شود حرکت ایمن تری در طول شب داشته باشید.

قابلیت تا شدن

مهم ترین قابلیتی که از یک دوچرخه تاشو انتظار داریم، قابلیت تا شدن آن به ساده ترین شکل ممکن است و دوچرخه برقی شیائومی کاملاً این ویژگی مثبت را در خود حفظ کرده است. همان طور که اشاره کردیم، دوچرخه تاشو شیائومی با وزن بسیار کم خود، قابلیت حمل بالایی دارد. از طرف دیگر تا شدن ساده این دوچرخه باعث می شود تا بدون کوچک ترین زحمت و دردسری، این وسیله جذاب و کاربردی را تا کرده و در پشت ماشین و یا حتی به کمک دستان خود آن را حمل کنید.

خرید دوچرخه برقی تاشو شیائومی

تجربه و نظرات کاربران

در آخرین بخش از نقد و بررسی دوچرخه برقی تاشو شیائومی قصد داریم تا به بررسی نظرات کاربران و تجربیات آنها از هدایت این محصول بپردازیم. از دید کاربران، استفاده از این دوچرخه فوق العاده لذت بخش است. اما در صورتی که مسیر شما شیب دار و تپه ای باشد، به سرعت نیاز به قدرت موتور آن خواهید داشت. به عبارت دیگر این دوچرخه تاشو بیشتر برای محیط های شهری طراحی شده و در صورتی که قصد استفاده از آن در مسیرهای تپه ای خارج از شهر را داشته باشید، ممکن است شدیداً وابسته به استفاده از قدرت موتور آن شوید.

این دوچرخه در شیب های بیش از ۱۵ درجه و به محض احساس وجود فشار مضاعف، از قدرت موتور خود برای روان تر شدن حرکت استفاده خواهد کرد. همچنین ترمزهای این دستگاه نیز عملکرد بسیار مناسبی داشته و حتی در صورتی که وزن کاربر آن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم باشد، به خوبی و در کوتاه ترین زمان سرعت دوچرخه را به نرمی کاهش می دهد. در حالت کلی این دوچرخه برقی تاشو شیائومی یکی از بهترین گزینه ها برای بهره مندی از یک دوچرخه برقی شهری، قابل حمل، با امکانات خاص و البته ارزان قیمت است.

بیشتر بخوانید: سرعت دوچرخه برقی: ترفندهایی برای افزایش سرعت دوچرخه الکتریکی

اگر قصد دارید تا در یک تعطیلات چند روزه، از دوچرخه سواری در مسیرهای مختلف خارج و داخل شهری لذت برده و یا حتی یک وسیله نقلیه ارزان قیمت انفرادی برای گشت و گذار در داخل شهر خود داشته باشید، این محصول می تواند گزینه دلخواه شما باشد. با این حال باید توجه کنید که در هنگام خرید، حتماً از محصول اصلی شیائومی استفاده کنید. متأسفانه محبوبیت این محصول باعث شده تا در بازار، شاهد نمونه های تقلبی و بی کیفیت زیادی از آن باشیم. در صورت نیاز به خرید دوچرخه برقی تاشو شرکت شیائومی با ضمانت نامه اصالت کالا، فروشگاه تهران اسکوتر در خدمت شما خواهد بود. تنها کافی است از طریق پل های ارتباطی وب سایت، با ما در تماس باشید.

منبع مقاله: وب سایت ebikechoices