رایج ترین مشکلات مربوط به سوکت اسکوتر برقی و نحوه رفع آنها

رایج ترین مشکلات مربوط به سوکت اسکوتر برقی و نحوه رفع آنها

سوکت اسکوتر برقی

سوکت مخصوص شارژ کردن اسکوتر برقی یک سوکت فلزی حلقوی است که در کنار یا در زیر اسکوتر برقی قرار دارد. پین ‌های بزرگی در داخل سوکت وجود دارد که در داخل حفرات شارژر اسکوتر قرار می ‌گیرند. مهم ترین مشکلی که با سوکت اسکوتر برقی با آن مواجه هستیم، به خاطر قرار نگرفتن درست پین‌ های سوکت در داخل حفرات شارژر و اعمال فشار و زور در هنگام متصل کردن شارژر است. یک شیار در داخل شارژر پلاستیکی اسکوتر برقی وجود دارد که با خار موجود در سوکت فلزی اسکوتر برقی در یک راستا قرار گرفته و با هم چفت می‌ شوند. اشتباه در هنگام اتصال شارژر و اعمال فشار و پیچاندن شارژر در هنگام اتصال آن می‌ تواند موجب آسیب دیدن، خم شدن یا شکستن پین‌ های موجود در داخل سوکت اسکوتر برقی شود.

بیشتر بخوانید:  مهم‌ترین نکات درباره تعمیر هاوربرد

 

معایب پیچاندن مکرر سوکت اسکوتر برقی

مشکل دیگری که وجود دارد این است که اگر سوکت اسکوتر برقی به طور مکرر پیچانده شود ممکن است شل شده و از محل اتصال خود در بدنه اسکوتر برقی جدا شود. این جابجایی گاهی اوقات ممکن است باعث قطع شدگی سیم در پشت سوکت اسکوتر برقی شود که باعث خراب شدن سیستم شارژ اسکوتر برقی شما خواهد شد و نمی ‌توانید اسکوتر برقی خود را شارژ کنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه می توانید خودتان اسکوتر برقی را تعمیر کنید؟ (۱۲ مشکل و راه حل رایج)

 

در چه شرایطی سوکت اسکوتر برقی نیاز به تعویض دارد؟

اگر پین ‌های سوکت اسکوتر برقی آسیب دیده ‌اند یا اسکوتر برقی شارژ نمی‌ شود و سوکت اسکوتر برقی شل شده است, احتمالاً سوکت شارژ اسکوتر برقی شما نیاز به تعویض خواهد داشت.

  • اگر درپوش تحتانی موجود در آن سمت از اسکوتر برقی که شارژر در آن قرار دارد را باز کرده و با دقت درپوش را کنار بگذارید، داخل سوکت اسکوتر برقی را مشاهده خواهید کرد.
  • در ابتدا مطمئن شوید که سیم ‌ها محکم به پشت سوکت متصل شده باشند. سپس سیم‌ ها را دنبال کنید تا به گیره سفید رنگی برسید که سیم ‌های شارژر را به مدار اصلی اسکوتر برقی متصل می کند.
  • لطفاً محلی را که سیم ‌های شارژر به مدار اصلی متصل شده ‌اند را یادداشت کنید تا در ادامه کار آن را به خاطر داشته باشید.
  • برای جدا کردن سیم ‌ها از مدار اصلی، زبانه کوچک موجود بر روی گیره سفید رنگ پلاستیکی را فشار داده و آن را به آرامی حرکت داده و به بیرون بکشید تا سیم از مدار اسکوتر برقی جدا شود. لطفاً خود سیم ‌ها را نکشید و فقط از طریق گیره پلاستیکی فشار کششی را وارد کنید.
  • زمانی که گیره پلاستیکی از مدار اسکوتر برقی جدا شد، شما می ‌توانید مهره کوچک موجود در پشت سوکت را باز کنید، یعنی جایی که سوکت به حفره موجود در بدنه اسکوتر برقی متصل شده است. این مهره را می‌ توانید با استفاده از یک آچار با سایز مناسب یا یک انبردست باز کنید.
  • زمانی که مهره را باز کردید، آن را از میان سیم‌ ها حرکت داده و از گیره پلاستیکی خارج کنید ( ممکن است برای این کار مجبور شوید تا گیره پلاستیکی را به داخل خم کرده و مهره را خارج کنید).
  • پس از این که مهره را خارج کردید، تمام سوکت اسکوتر برقی می ‌تواند به بیرون کشیده شده و از بدنه اسکوتر برقی جدا گردد.
  • نکته بعدی که باید به آن پی ببرید این است که باید بفهمید سوکت اسکوتر برقی شما از چه نوعی است، چرا که دو نوع سوکت اسکوتر برقی وجود دارد. هر دو نوع سوکت اسکوتر برقی در بازار موجود است که می ‌توانید هر دو آنها را تهیه کنید.
  • پس از این که سوکت جدید و مناسب اسکوتر برقی خود را تهیه کردید، تنها کافی است آن را در محل خود قرار داده و با انجام دستورالعمل فوق به صورت برعکس، آن را به بدنه اسکوتر برقی متصل کنید. به خاطر داشته باشید که از میان پیچ‌ های اسکوتر برقی که باز کرده ‌اید، پیچ ‌های خود ضربه‌ ای ( نشانه دار) در محل ‌های نزدیک به صفحه اسکوتر برقی و دو سوراخی که در نزدیکی چرخ ‌های اسکوتر برقی قرار دارند بسته می‌ شوند. سایر پیچ‌ های دیگر (غیر نشانه دار) در سایر سوراخ‌ های باقی مانده بسته خواهند شد.

بیشتر بخوانید:  مهم ترین نکات درباره تعویض باتری اسکوتر برقی

در صورتی که محصولات اورجینال و با کیفیت تهیه کنید، می توانید با خیال راحت اقدام به راندن اسکوتر برقی خود بکنید. سعی کنید تا از فروشگاه های معتبر فیزیکی یا اینترنتی تهیه کنید. این نکته را مد نظر داشته باشید که هنگام خرید از فروشگاه ها، گواهی نامه و ضمانت نامه را از فروشنده خود دریافت کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید. تمام محصولات فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و جهت اطمینان بابت اصالت محصولات، گواهی نامه معتبر را از همکاران ما دریافت خواهید کرد. کافی است قیمت محصولات ما را با سایر همکاران و رقبا بررسی کنید تا از قیمت پایین محصولات ما هم مطمئن شوید.

منبع:

kingpowerboards