مشخصات اسکوتر برقی چیست؟ هر آنچه که باید در مورد اسکوتر برقی بدانید.

شاید تا چند سال قبل داشتن یک اسکوتر برقی به عنوان یک وسیله لوکس شناخته می شد ونماد پولدار بودن، به حساب می آمد ولی مانند هر تکنولوژی دیگر که در ابتدا شناخت کمی نسبت به آن دارند و بیشتر به خاطر وجه مثبت و حس پولدار بودن، آن دستگاه تکنولوژیک را تهیه می کنند. ولی امروزه در اکثر کشورهای دنیا اسکوتر برقی به عنوان یک وسیله حمل و نقل و تفریحی استفاده می شود.

قیمت اسکوترهای برقی در ایران به خاطر قیمت بالای ارز، بالا است و افراد کمی توان خرید این اسکوترهای برقی را دارند ولی هر ساله افراد بیشتری تمایل به استفاده از این وسیله حمل و نقل جذاب دارند. در این نوشته سعی می کنیم تا یک اطلاعات کاملی از مشخصات اسکوتر برقی ارائه دهیم. شما با مطالعه این ویژگی ها و مشخصات اسکوتر برقی می توانید اسکوتر مناسب خود را تهیه و استفاده کنید.

تاریخچه اسکوترهای برقی

اسکوتر برقی به عنوان یک تخته شناور است که برای جابجایی افراد استفاده می شود. این دستگاه برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ توسط نویسنده ای به نام ام. ک. جوزف( M.K.Joseph ) توصیف شد و در فیلم بازگشت به آینده به تصویر کشیده شد.

اولین اسکوتر برقی در سال ۲۰۱۴ در کشور چین ساخته و به بازار عرضه شد، در سال ۲۰۱۵ نیز وارد بازار آمریکا شد. بعد از سال ۲۰۱۵ به مرور زمان این دستگاه جذاب و مفرح وارد بازار سایر کشورها مانند ایران شد.

اسکوتر برقی، هاوربرد، اسکیت برقی یا اسکوتر هوشمند و …؟

این وسیله مفرح در خارج از کشور بیشتر با نام هاوربرد شناخته می شود ولی در ایران با نام های مختلفی مانند اسکوتر برقی، هاوربرد، اسکیت برقی، اسکوتر هوشمند، اسکوتر برقی هوشمند، اسکوتر خود تعادلی، اسکوتر شارژی و اسکوتر تعادلی و نام های مشابه استفاده می شود.

شیائومی، ناین بات، اسکوتر دسته دار، نیوپاور، سگوی و مینی سگوی

در حال حاضر تمام اسکوترهای موجود در بازار در کشور چین تهیه می شود، تمام نام های برده شده، مربوط به برندهای مختلف اسکوترهای برقی است که در بازار موجود است. هر یک از برندها و مدل های مختلف اسکوتر برقی دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصربه فرد خود است، که به صورت مفصل هر کدام را در بخش بلاگ سایت تهران اسکوتر بررسی کرده ایم، در صورت تمایل می توانید به بخش بلاگ مراجعه کنید.

ویژگی ها و مشخصات اسکوتر برقی

اسکوتر برقی چیست؟

اسکوتر برقی یک وسیله هوشمند است که دارای دو چرخ و یک موتور و شارژ است. چرخ های اسکوتر برقی به یک موتور الکتریکی متصل هستند که با سنسورهایی که مربوط به شیب و سرعت دستگاه است، کار می کنند. در واقع موتور، چرخ ها را کنترل می کنند و توسط دستورهایی که راننده می دهد و شروع به حرکت می کند یا توقف می کند و به راست یا چپ حرکت می کند. در ادامه به توضیح ویژگی ها و مشخصات اسکوتر برقی اشاره خواهیم کرد.

اجزای اسکوتر برقی

موتور: نیروی مورد نیاز چرخ­ها را تامین می‌­کند تا اسکوتر سوار را به طور ایستاده و متعادل نگه دارد.

میکروپردازشگر: این پردازشگرهای ریز قدرت انتقالی به چرخ­ها را تنظیم می‌­کند.

ژیرسکوپ اسکوتر برقی: صفحه اصلی یا پلاتفرم با استفاده از ژیرسکوپ و کنترل کننده سرعت کار می کند، زمانی که ژیرسکوپ و کنترل کننده سرعت دستورات موتور را دریافت می کند، توسط سنسورهایی که به چرخ ها متصل هستند، اطلاعات را فرستاده و باعث حرکت روی صفحه اصلی می شود.

مشخصات اسکوتر برقی از لحاظ سایزبندی

اسکوترهای برقی از لحاظ سایزبندی در سایزهای ۴.۵، ۶.۵، ۸ و ۱۰ اینچی تهیه می شود و که به جز سایز ۴.۵ اینچی تمام سایزهای بیان شده، به صورت انبوه در بازار موجود هستند و افراد براساس نیاز و بودجه خود از آن استفاده می کنند.

اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی

این نوع از اسکوتر برقی توانایی حمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد وبرای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۴ سال مناسب است.

اسکوترهای برقی ۸ اینچی

این نوع از اسکوتر برقی مانند اسکوترهای ۶.۵ اینچی توانایی حمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب می‌باشد.

اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی

مهم‌ترین تفاوت اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی، لاستیک‌های بادی و بزرگ‌تر آن است که باعث می‌شود تا شما به راحتی در سطوح ناهموار از این نوع اسکوتر برقی استفاده کنید. اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی مناسب برای تمام رده‌های سنی است و می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید و این نوع اسکوتر توانایی حمل تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارد.

انواع اسکوتر برقی

موارد مصرف اسکوترهای برقی

افراد با سن های مختلف کاربردها و انتظارهای متفاوتی از اسکوترهای برقی دارند. این اهداف و انتظارات می تواند شامل تفریح سالم، وسیله حمل و نقل، انجام کارهای شخصی و روزانه شود.

آیا استفاده از اسکوتر برقی خطرناک است؟

در گذشته برخی از اسکوترهای برقی از ناحیه باتری خود دچار آتش سوزی می شدند که علاوه بر تخریب دستگاه، سبب آسیب دیدن راننده و محیط نیز می شد. در حال حاضر یک استاندارد بین المللی به نام UL2272 وجود دارد که باید تمام تولید کننده های اسکوترهای برقی این گواهی نامه را اخذ کنند. این گواهی نامه سبب می شود تا شما با خیال راحت اقدام به راندن اسکوتر برقی خود بکنید و نگران آتش سوزی آن نشوید. پیشنهاد همیشگی ما این است که اسکوترهای خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید و هنگام خرید گواهی نامه و ضمانت های لازم را از فروشنده درخواست کنید.

تمام محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تهران اسکوتر دارای گواهی نامه بین المللی UL2272 است و گواهی نامه پارسیان است و ۷ روز امکان تعویض و جایگزینی وجود دارد و در صورتی که با مشکلی در اسکوتر برقی خود مواجه شدید، می توانید تا ۷ روز اقدام به تعویض آن بکنید.

چه کسانی می توانند از اسکوتر برقی استفاده کنند؟

توصیه می شود تا افراد بالای ۱۳ سال از اسکوترهای برقی استفاده کنند. با توجه به اینکه برای حفظ تعادل اسکوتر برقی نیاز به مهارت است و سرعت اسکوترهای برقی در حدود ۱۶ کیلومتر در ساعت است، در نتیجه افراد کمتر از ۱۳ سال توانایی راندن و حفظ سرعت و کنترل خود را ندارند. در صورتی که تمایل داشته باشید تا در مورد نحوه راندن اسکوتر برقی بیشتر بدانید، می توانید این نوشته را بخوانید.

رایج ترین انواع اسکوترهای برقی

اسکوترهای ۶.۵ اینچی براساس مشخصات اسکوتر برقی که دارند به عنوان رایج ترین و محبوب ترین سایز اسکوتر برقی شناخته می شوند. چون این سایز اسکوتر برقی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است.

آموزش شارژ اسکوتر برقی

شارژ اولیه

برای شارژ اولیه اسکوتر برقی، باید دستگاه را برای مدت ۳ ساعت به برق وصل کنید تا به صورت کامل شارژ شود. البته این زمان متناسب با نوع مشخصات اسکوتر برقی و باتری آن است. برخی از اسکوترهای برقی نیاز است تا ۱۲ ساعت برای شارژ اولیه زمان صرف کنید.

دفعات شارژ بعدی

بعد از شارژ اولیه، شما زمان کمی تری را برای شارژ اسکوتر برقی را نیاز دارید، زمانی در حدود ۲ الی ۳ ساعت برای شارژ کردن کافی است.

مسافت طی شده در هر بار شارژ

شما می توانید بعد از هر بار شارژ، مسافتی در حدود ۱۵ الی ۲۴ کیلومتر را طی کنید یا زمانی بین ۲ الی ۶ ساعت. در صورتی که قصد دارید تا مسافت طولانی را رانندگی کنید، بهتر است یک باتری جایگزین همراه خود داشته باشید.

نکات مهم درباره شارژ کردن اسکوتر برقی

در صورتی که بعد از پر شدن باتری اسکوتر برقی شما در برقی باقی بماند، باتری شما آسیب خواهد دید و عمر آن کاهش پیدا خواهد کرد.

راندن اسکوتر برقی با شارژ ناکافی و کم هم خطرناک است، قبل از شروع به راندن میزان باتری دستگاه خود را چک کنید.

 

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.