فرق بین انواع اسکوتر برقی چیست؟ معرفی انواع سایزهای اسکوتر برقی

فرق بین انواع اسکوتر برقی چیست؟ معرفی انواع سایزهای اسکوتر برقی

فرق بین انواع اسکوتر برقی

اندازه های مختلفی برای اسکوترهای برقی در بازار موجود است. خیلی از مشتریان و خریداران این مشکل را دارند که می خواهم، برای دخترم، پسرم، خواهر زاده، برادرزاده و … یک اسکوتر برقی مناسب انتخاب کنم. پیشنهاد شما چی است؟ در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه هستید، آدرس را کاملاً صحیح آمده اید و ما در این نوشته شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید فرق بین انواع اسکوتر برقی را به خوبی درک کنید و بهترین گزینه مورد نظرتان را برای خودتان یا عزیزان تان انتخاب کنید.

محبوبیت اسکوترهای برقی

با توجه به اینکه اسکوترهای برقی محبوبیت زیادی بین کاربران به دست آورده است، اندازه چرخ اسکوتر برقی در خرید اسکوتر افراد بسیار تاثیر گذار است. شما می توانید براساس نیازهای خود از بین سایزهای ۴، ۶.۵، ۸ و ۱۰ اینچ یکی را انتخاب کنید. علاوه بر اندازه های بیان شده، حتی شما می توانید اسکوتر برقی آفرود یا ۱۱ اینچ را هم بخرید. البته اندازه چرخ یکی از پارامترهایی برای دانستن فرق بین انواع اسکوتر برقی

البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که بعد از انتخاب سایز اسکوتر باید، نوع آن اعم از دسته دار، بدون دسته و … را هم مد نظر بگیرید که به مرور زمان در این نوشته، تمام موارد را با هم مرور خواهیم کرد.

اسکوتر برقی ۶.۵ اینچ

رایج ترین اندازه اسکوتر برقی، اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی است. این نوع اسکوتر ها می توانند وزنی در حدود ۳۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم را تحمل کنند. در نتیجه این نوع اسکوترها برای افراد بالای ۸ سال و حتی بزرگسالان یک گزینه عالی به شمار می آید. این سایز اسکوتر یک گزینه بسیار عالی برای راندن در مسیر آسفالت یا پیاده رو است ولی در صورتی که قصد دارید تا در زمین های سخت تر یا ناهموار اقدام به راندن آن کنید، این سایز اسکوتر چندان برای شما مناسب نخواهد بود.

اسکوتر برقی ۸ اینچ

چرخ های اسکوتر برقی ۸ اینچی با سرعت کمتری نسبت به اسکوتر برقی ۶ اینچی حرکت می کند ولی تفاوت اصلی این اسکوتر با اسکوترهای ۶ اینچی را می توان در پایه های قوی تر، اطمینان بیشتر و فاصله بیشتر از زمین توصیف کرد.

اسکوتر های برقی ۱۰ اینچ

این سایز جز بزرگ ترین سایزهای موجود در بازار ارست که تفاوت بسیاری در سوارشدن با اسکوترهای ۴.۵ یا ۶.۵ اینچی دارد. بزرگ ترین تفاوتی که این اسکوترها با سایر اسکوترها دارد، اندازه بزرگ چرخ های آن است، که سواری بسیار نرم تری را برای شما به ارمغان می آورد و احساس می کنید که یک سواری مطمئن تری دارید.

این سایز اسکوتر برقی قادر است تا مسافت های طولانی را بپیماید و یک گزینه عالی برای رفت و آمدهای داخل شهری است. حداکثر وزنی که اسکوترهای ۱۰ اینچی می توانند تحمل کنند ۱۱۰ کیلوگرم است که یک گزینه مطلوب برای نوجوانان و بزرگترها به حساب می آید.

اسکوترهای ۶.۵ اینچی

این سایز اسکوتر به عنوان رایج ترین و محبوب ترین سایز اسکوتر برقی در بازار شناخته می شود. موتور اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی قدرت در حدود ۲۵۰ وات الی ۳۵۰ وات نیرو دارد و دارای چرخ های بدون تیوب هستند، بنابراین نیازی نیست تا نگران رانندگی با آنها باشید، یعنی نباید نگران سوراخ شدن لاستیک های اسکوتر برقی خود باشید.

ظرفیت باتری اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی برای رانندگی ۲ الی ۴ ساعت کافی است و به طور میانگین سرعتی در حدود ۱۵ کیلومتر دارد. مدت زمان سواری به وزن شخص استفاده کننده و سبک رانندگی بستگی دارد، بدین معنی که با افزایش وزن شخص استفاده کننده و افزایش شیب سطح سواری، سبب کاهش تخلیه سریع باتری و کاهش ساعت سواری می شود و در حالت کلی باید سبب کاهش عمر باتری نیز می شود.

صفحه برد طوری طراحی شده است که در مرکز اسکوتر برقی قرار دارد و به شما کمک می کند که به راحتی روی آن سوار شوید یا از آن پیاده شوید. به دلیل امنیت بالای آن، اسکوترهای برقی یک وسیله ایده آل برای راندن در سطوح صاف است و شما می توانید از آن در محیط های خارجی و مراکز خرید و مکان هایی مشابه آن اقدام به راندن آن بکنید. هم چنین شما می توانید روی آسفالت و پیاده روها هم از اسکوترهای برقی استفاده کنید. مهم ترین چالشی که برای اسکوترهای برقی وجود دارد، سطوح شیب دار و زمین های ناهموار است. این بدین معنی است که اکثر اسکوترهای برقی می توانند در شیب های حداکثر ۳۰ درجه ای حرکت کنند و شما چناچه قرار است در زمین های ناهموار اقدام به راندن آن کنید، بهتر است تا اسکوترهای برقی آفرود را تهیه کنید.

این نوع اسکوتر برای سنین ۸ سال و بالاتر مناسب است و افراد ۳۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم می توانند از آنها استفاده کنند و به عنوان یک وسیله بسیار مفرح خانوادگی شناخته می شود. تجربه افراد استفاده کننده نشان می دهد که این سایز اسکوتر برای سطوح صاف داخلی و پیاده روهای روباز بسیار مناسب است و علت آن لاستیک های سخت و پایه چرخ های کوچک تر است. این نکته را مد نظر داشته باشید که سوار شدن بر روی اسکوتر برقی ۶.۵ اینچی برای مدت طولانی دشوار است.

اسکوترهای برقی ۸ اینچ

این سایز اسکوتر برقی دارای قدرت موتور وظرفیت باتری معادل با اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی است و به راننده این امکان را می دهد که به دلیل چرخ های بزرگی که در اختیار دارد، کمی سریع تر حرکت کند. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که اندازه چرخ ها به حد کافی مورد توجه نباشد و سبب افزایش جزئی سرعت شود.

اگر در رده سنی ۱۰ تا ۱۴ سال و بالاتر هستید، این سایز اسکوتر برقی یک گزینه عالی برای شما به حساب می آید، چون به دلیل سطحی که پاهای خود را می توانید روی آن قرار بدهید، بیشتر است و سطح ارتفاع از زمین این سایز اسکوتر بیشتر از اسکوترهای ۶.۵ اینچی است.

اسکوترهای ۱۰ اینچی

تا کنون به صورت اجمالی از اسکوترهای ۶.۵ اینچی و اسکوترهای ۸ اینچی صحبت کرده ایم و ادامه می خواهیم تا به صورت اجمالی این سایز اسکوتر برقی را هم مورد بررسی قرار دهیم.

این سایز اسکوتر برقی به خاطر سایز تایرهای آن یک تجربه متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورد و برای همین دلیل است که مدل های ۱۰ اینچی به عنوان محبوب ترین سایز اسکوتر برقی بین جوانان و بزرگسالان شناخته می شود.

اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی اکثر محدودیت هایی را که سایر اسکوترهای برقی دارند را از بین می برد و شما می توانید با خیال راحت تری اقدام به رانندگی در سایز سطوح مانند چمنزارها، پیاده روها، حتی جاده های بین شهری استفاده کنید. این سایز اسکوتر برقی برای افرادی که تمایل به مسافرت یک دوره طولانی علاقه دارند، مناسب است.

حداقل وزن استفاده کننده برای این سایز اسکوتر برقی مانند اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی و ۸ اینچی معادل ۳۰ کیلوگرم است ولی افراد تا ۱۱۰ کیلوگرم می توانند از آن استفاده کنند. این سایز اسکوتر برقی یک گزینه ایده آل برای افراد مسن است که تمایل دارند تا از یک وسیله حمل و نقل شخصی برای رفت و آمدهای خود استفاده کنند.

تعویض تایرهای آنها آسان است ولی راننده باید به صورت مداوم فشار تایرهای اسکوتر برقی خود را چک کنید.

 

انواع اسکوتر برقی

اسکوتر برقی ۴.۵ اینچی

این نوع از اسکوتر برقی کوچکترین سایز موجود در بازار است که با توجه به اندازه و قدرتی که دارد برای کودکان زیر ۸ سال مناسب است و توانایی حمل افراد تا ۵۰ کیلوگرم را دارد.

اسکوتر برقی ۶.۵ اینچی

این نوع از اسکوتر برقی توانایی حمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد وبرای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۴ سال مناسب است.

اسکوتر برقی ۸ اینچی

این نوع از اسکوتر برقی مانند اسکوترهای ۶.۵ اینچی توانایی حمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب می‌باشد.

اسکوتر برقی ۱۰ اینچی

مهم‌ترین تفاوت اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی، لاستیک‌های بادی و بزرگ‌تر آن است که باعث می‌شود تا شما به راحتی در سطوح ناهموار از این نوع اسکوتر برقی استفاده کنید. اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی مناسب برای تمام رده‌های سنی است و می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید و این نوع اسکوتر توانایی حمل تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارد.

اسکوترهای برقی یا اسکوترهای هوشمند با نام های مختلفی مانند هاوربرد، اسکوتر خودبالانس، اسکوتر هوشمند، اسکوتر تعادلی، اسمارت بالانس، اسکوتر شارژی و … شناخته می شود. البته در برخی از موارد این نوع اسکوترها براساس نوع برند شناخته می شوند. مانند سگوی، ناین بات و موارد مشابه. چیزی که باید مد نظر داشته باشید این است که تمام نام های برده شده، اشاره به اسکوتر برقی می کند.

موارد مصرف اسکوتر دسته دار یا اسکوتر بدون دسته

در حالت کلی می توان گفت که اسمارت اسکوترهای بدون دسته کاربرد بیشتری در بازی، سرگرمی و تفریح دارد ولی این در حالی است که ناین بات ها، مینی ناین بات ها و اسکوترهای دسته دار ( سگوی ها) بیشتر با هدف رفت و آمد در داخل شهر ساخته می شود.

تشابه اسکوتر دسته دار و اسکوتر بدون دسته

هر دو نوع اسکوتر دسته دار و بدون دسته، اسکوترها دارای اجزای تقریباً مشابهی است.

اجزای اسکوتر برقی

  • صفحات فشاری
  • چراغ های LED
  • درگاه شارژ
  • باتری
  • کلید روشن خاموش
  • دو سنسور مادون قرمز
  • بورد کنترل
  • ژیروسکوپ (۲)
  • چارچوب از جنس استیل
  • محور مرکزی چرخش

 

در کنار هم قرار گرفتن تمام این اجزاها سبب می شود تا شاهد عملکرد یک اسکوتر برقی باشیم و شما بتوانید بر روی آن سوار شده و از رانندگی خود لذت ببرید.

چرخ ها/ موتورها

تمامی اسکوترهای برقی دو چرخ دارند. درون هر چرخ یک موتور برقی وجود دارد. این همان جایی است که سنسور سرعت نیز نصب شده است. سرعت چرخش هر چرخ به RPM تعیین می‌گردد و به بورد کنترلی ارسال می‌شود.

مادربورد

بعد از اینکه اطلاعات به مادربورد ارسال شدند (شکل بالا)، مادربورد شروع به پردازش داده‌ها می‌کند. اطلاعاتی همچون میزان RPM، سرعت و اطلاعات زاویه ای به سرعت نور پردازش می‌شوند.

ژیروسکوپ‌ها

چیزی که آن را یکی از مهمترین ویژگی‌های اسکوتر برقی می‌توان نام برد، ژیروسکوپ‌ها هستند. هر اسکوتر برقی دو ژیروسکوپ دارد که اطلاعات زاویه‌ای و شتابی را از آن‌ها دریافت می‌کند. این اطلاعات جزو داده‌های ارسالی به و پردازش شده در مادربورد هستند.

باتری

پک‌های باتری اسکوتر هستند که انرژی تمامی اجزا را تامین می‌کنند. اسکوتر برقی بدون باتری قادر به عملکرد، تعادل و حرکت رو به جلو یا عقب نیست.

صفحات فشاری

صفحات فشاری، سطحی بر روی اسکوتر برقی هستند که کاربر پاهای خود را روی آنها قرار می‌دهد. بسیاری از مردم بر روی این صفحات بسیار محتاط و هراسیده هستند و فکر می‌کنند اجزای بسیار پیچیده ای زیر آنها قرار دارد.

فرق بین انواع اسکوتر برقی با کیفیت و بی کیفیت

مانند تمام وسایل موجود در بازار شما می توانید محصولات با کیفیت و قیمت متفاوت تهیه کنید. به طور کلی می توان گفت که ۴ درجه اسکوتر برقی از درجه A تا در D را در بازار پیدا کنید.

محصولات با کیفیت دارای گارانتی هستند، طول عمر بالایی دارند و به طور یقین دارای امنیت بالایی هستند ولی در نقطه مقابل آن محصولاتی هستند که قیمت پایین تری دارند ولی کیفیت چندانی ندارند.

شما باید سعی کنید تا محصولات اورجینال و با کیفیت را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. تمام محصولات موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و باتری اورجینال سامسونگ روی اسکوترها موجود است و شما می توانید از ۱۰۰ روز ضمانت بازگشت نیز بهره مند شوید.

 

انواع سایزهای اسکوتر برقی

شاسی مقاوم در مقابل شاسی شکننده

یکی دیگر از تفاوت ها بین اسکوترهای اورجینال و فیک کیفیت بدنه و شاسی اسکوتر برقی است. اسکوترهای با کیفیت از جنس آلومینیوم ساخته شده است، این در حالی است که اسکوترهای با قیمت پایین از آلومینیوم ضعیف و شکننده تری ساخته شده است که نمی توانند در مقابل ضربه و فشار مقاومت کنند. به عبارتی دیگر اسکوترهای بی کیفیت در مقابل یک مقدار فشار بسیار شکننده ظاهر می شوند، این در حالی است که اسکوترهای با کیفیت قابلیت تحمل وزن افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارند.

تفاوت بین اسکوترهای هوشمند و ناین بات ها

مهم ترین تفاوت بین اسکوترهای برقی و ناین بات ها، در شکل ظاهری آنها است. اسکوترهای برقی هوشمند دارای ۲ کفه است که سنسورهای حرکتی در زیر آنها قرار دارد و تمام دستورات حرکتی مانند حرکت رو به جلو یا عقب و گردش به راست یا چپ توسط آنها انجام می شود، این در حالی است که ناین بات ها دارای یک اهرم در وسط خود به عنوان دسته هستند که شما با استفاده از آنها می توانید به راست یا چپ خم شوید.

سایز اسکوترهای برقی ۶.۵، ۸ یا ۱۰ اینچ هستند ولی این در حالی است که ناین بات ها عموماً ۱۰ اینچی هستند.

با توجه به اینکه ناین بات ها با هدف حمل و نقل در مسیرهای طولانی به وجود آمده اند، در مقایسه با اسکوترهای برقی موتورها و باتری های قدرتمند تری دارند.

 

انواع دسته بندی اسکوتر برقی

چه نوع اسکوتری برای من مناسب است؟

در این نوشته سعی کردیم تا فرق بین انواع اسکوتر برقی را بیان کنیم. در صورتی که باز در انتخاب اسکوتر برقی دلخواه تان دچار مشکل هستید، می توانید با همکاران ما در بخش فروشگاه تهران اسکوتر ارتباط برقرار کنید. همکاران ما آماده هستند تا شما در انتخاب بهترین اسکوتر برقی مورد دلخواه تان راهنمایی کنند.