مهم‌ترین نکات نگهداری باتری اسکوتر برقی

نگهداری باتری اسکوتر برقی

یکی از اجزای مهم اسکوتر برقی که باید هنگام خرید آن دقت بسیار زیادی داشته باشید باتری اسکوتر برقی است. هنگام انتخاب باتری اسکوتر برقی نکاتی را باید مد نظر داشته باشید و چه نکاتی را برای نگهداری باتری اسکوتر برقی باید رعایت کنید را در این نوشته بیان خواهیم کرد.

نکات نگهداری باتری اسکوتر برقی

بهترین باتری اسکوتر برقی کدام است؟

یکی از مهم ترین چالش های خریداران اسکوتر برقی خرید یک اسکوتر برقی با یک باتری مناسب است. امروزه باتری های سامسونگ یا ال جی محبوبت بیشتری بین کاربران دارد. این در حالی است که متاسفانه برخی از تولید کنندگان لیبل های جعلی را بر روی باتری های اسکوتر برقی می چسبانند و با برند ال جی و سامسونگ به فروش می رسانند.

نکته مهمی که در انتخاب باتری اسکوتر برقی باید مد نظر داشته باشید، این است که به تاریخ تولید و انقضای باتری توجه کنید. برخی مواقع مشاهده می شود که شما یک اسکوتر برقی با یک باتری مناسب را از یک فروشگاه معتبر خریداری کرده اید ولی بعد از مدت کوتاهی، باتری اسکوتر برقی شما کار نمی کند. این مشکل زمانی رخ می دهد که زمان انقضای باتری اسکوتر برقی شما فرا رسیده است. به عبارت ساده تر هر باتری اسکوتر برقی یک زمان تولید و زمان انقضا دارد که شما باید یک اسکوتر برقی‌ای را تهیه کنید که زمان انقضای باتری آن فرا نرسیده باشد. البته همان گونه که بیان شد برخی از فروشندگان یک لیبل از سامسونگ یا ال جی بر روی تاریخ انقضای باتری اسکوتر برقی می زنند که سبب می شود تا شما نتوانید به راحتی زمان انقضای باتری را مشاهده کنید.

ساختار باتری اسکوتر برقی

قبل از اینکه نکات اساسی در مورد انتخاب باتری اسکوتر برقی بیان کنیم، می خواهیم توضیحات اجمالی در مورد ساختار باتری اسکوتر برقی را برای شما بیان کنیم.

باتری های اسکوتر برقی از جنس لیتیوم است و با ولتاژ ۳۶ است و دور موتور ۴۴۰۰ در ساعت است. با توجه به اینکه باتری های اسکوتر برقی دارای ۲۰ سلول ۳.۷ ولتی می باشد، در صورتی که یکی از سلول های باتری اسکوتر خراب شود، شاهد کاهش ولتاژ خواهید شد و در نتیجه اسکوتر برقی خاموش خواهد شد.

نگهداری باتری اسکوتر برقی

همان گونه که در بالا گفتیم باتری های اسکوتر برقی لیتیومی هستند. خاصیت این گونه باتری ها این است که در صورتی که برای مدتی استفاده نشوند، خراب می شوند. برای افزایش طول عمر و نگهداری اسکوتر برقی بهتر است تا باتری های اسکوتر برقی را برای مدت کوتاهی شارژ کنید و در صورتی که از آن استفاده نمی کنید، باتری اسکوتر برقی را فول شارژ کنید و سپس سوکت باتری را از اسکوتر جدا کنید.

نحوه تعویض باتری اسکوتر برقی

زمان مناسب شارژ کردن اسکوتر برقی

مهم ترین نکته ای که در هنگام شارژ کردن اسکوتر برقی باید لحاظ کنید، این است که نباید اسکوتر برقی را بیش از ۳ ساعت به برق وصل کنید و زمانی که دستگاه شما فول شارژ شد، اسکوتر را از برق جدا کنید و زمانی که دستگاه به صورت کامل شارژ نشده است، سعی نکنید تا دستگاه را از برق جدا کنید.

راندن اسکوتر در سطوح مناسب

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد نگهداری باتری اسکوتر برقی و افزایش طول عمر باتری و به طبع آن افزایش طول عمر اسکوتر برقی مد نظر داشته باشید، این است که سعی کنید تا اسکوتر برقی خود را در سطوح ناهموار استفاده نکنید. چون رانندگی در سطوح ناهموار سبب می شود تا طول عمر باتری و دستگاه شما کاهش یابد.

بررسی شارژرهای باتری اسکوتر: ۶ نوع دستگاه شارژر باتری اسکوتر

نگهداری باتری اسکوتر برقی ناین بات

یکی از محبوب ترین انواع اسکوتر برقی، اسکوترهای برقی ناین بات می باشد. جهت افزایش طول عمر و نگهداری باتری اسکوتر برقی ناین بات بهتر است که ۲ نکته مهم را مد نظر داشته باشید:

۱- از رانندگی در مسیرهای خیس و مرطوب اجتناب کنید. با توجه به اینکه باتری های اسکوترهای ناین بات در زیر دستگاه ها تعبیه شده است، ممکن است با رانندگی در مسیرهای مرطوب، باتری اسکوتر برقی دچار مشکل شود.

۲- در صورتی که قصد دارید تا برای مدت طولانی از اسکوتر برقی ناین بات خود استفاده نکنید، جهت افزایش طول عمر و نگهداری باتری اسکوتر برقی تان، باتری را به صورت کامل شارژ کنید و سپس بعد از شارژ شدن از دستگاه جدا کنید و به صورت جداگانه نگه دارید.

وب‌ سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ ایم و به عنوان اولین شرکت وارد کننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌ توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌ مند شوید.