خرید اسکوتر ارزان: ۱۵ نکته و اشتباهات رایجی که نباید فراموش کنید!

خرید اسکوتر ارزان: ۱۵ نکته و اشتباهات رایجی که نباید فراموش کنید!

خرید اسکوتر ارزان

اسکوتر یک وسیله کاربردی و تفریحی بسیار هیجان انگیز است. با استفاده از این وسیله می توانید در کنار رقم زدن لحظاتی خوش برای خود، از مشکلات ترافیک شهری نیز خلاص شوید. با این وجود یکی از اصلی ترین موانع بر سر راه علاقه مندان به اسکوترها، قیمت بالای آنها است. همین موضوع باعث شده تا کاربران بسیاری به دنبال خرید اسکوتر ارزان باشند. اما خرید هر جنس ارزان قیمتی ممکن است دردسرهای مربوط به خود را داشته باشد و اسکوترها نیز از این مسئله مستثنا نیستند. از این رو در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات و اشتباهات رایجی که خریداران در هنگام خرید اسکوترهای برقی ارزان قیمت مرتکب می شوند، بپردازیم.

اگر قصد خرید یک اسکوتر ارزان قیمت را دارید، مطالعه این مقاله می تواند بسیار برای شما مفید باشد. پیش از آن که به بررسی این نکات مهم بپردازیم، به سراغ یک سؤال مهم و پرتکرار کاربران می‌رویم.

آیا اسکوترهای ارزان قیمت ایمن هستند؟

در هنگام خرید اسکوتر، هیچ چیز به اندازه میزان ایمنی آن اهمیت ندارد. به خصوص اگر قصد خرید اسکوتر ارزان قیمت را دارید، توجه به نکات ایمنی برای جلوگیری از هرگونه خسارت و اتفاق ناگوار بسیار مهم خواهد بود. اگر در مورد اسکوترها مطالعه کرده باشید، بدون شک از اتفاقات ناگواری که در چند سال گذشته رخ داده اند، باخبر هستید. برخی از اسکوترهای غیر استاندارد در هنگام حرکت و یا شارژ شدن دچار حریق شده و جان کاربر خود را به خطر انداخته اند. به همین علت توجه به نکات ایمنی در هنگام خرید هر اسکوتری، حرف اول را می زند. اما این موضوع به معنای غیر ایمن بودن همه اسکوترهای برقی ارزان نیست. در واقع با کمی جست و جو، می توانید یک مدل مقرون به صرفه و ایمن را برای خود پیدا کنید.

خوشبختانه از سال ۲۰۱۵، قوانین سفت و سختی برای افزایش ایمنی اسکوترها در نظر گرفته شده است. در نتیجه کیفیت و ایمنی اسکوترهایی که در سال های اخیر تولید شده اند، نسبت به نمونه های گذشته خود افزایش یافته است. تا زمانی که اسکوتر شما از گواهی‌های معتبری نظیر UL برخوردار باشد، هیچ نگرانی از بابت ایمنی و کارایی آن نخواهید داشت. پس در هنگام خرید اسکوتر ارزان، حتماً به گواهی ها و سال ساخت آن توجه کنید. اکنون به برخی اشتباهات رایجی که کاربران در هنگام خریدن اسکوترهای ارزان مرتکب می شوند، می پردازیم.

 

خرید اسکوتر ارزان

اشتباهات رایج در هنگام خرید اسکوتر ارزان

متأسفانه در اغلب موارد قیمت پایین یک اسکوتر باعث می شود تا خریدار آن از معایب دستگاه غافل شده و در نهایت منجر به خسارت جانی و مالی شود. اگر قصد دارید تا با کمترین بودجه ممکن، یک اسکوتر مناسب برای خود تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم که مراقب اشتباهات زیر بوده و از آنها اجتناب کنید.

۱- عدم توجه به گارانتی معتبر

عدم وجود گارانتی و ضمانت نامه همواره باعث کاهش قیمت یک وسیله می شود. اما در مورد گارانتی اسکوتر، باید به نکات مهمی توجه کرد. اگر شما قصد خرید یک محصول با قیمت معقول و از بهترین برندهای دنیا را داشته باشید، ممکن است اصالت کالا به اندازه کافی مواردی مانند ضمانت نامه را توجیه کند. اما اگر قصد خرید اسکوتر ارزان قیمت را دارید، بهتر است حتماً به محصولاتی با ضمانت نامه معتبر توجه کنید. تعمیر قطعات اسکوتر به هیچ وجه به صرفه نبوده و حتی می تواند هزینه ای معادل خرید یک دستگاه جدید را بر روی دوش شما بگذارد. در نتیجه برای جلوگیری از اتلاف هزینه، حتماً به دستگاه هایی توجه کنید که دارای ضمانت نامه از یک شرکت معتبر و خوش نام هستند.

تمام محصولات موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای ضمانت نامه هستند و شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید از فروشگاه ما بکنید. در واقع به خاطر اهمیت به مشتریان و برند خود هیچ وقت محصولات فیک و غیراصل را در فروشگاه موجود نخواهیم کرد.

۲- عدم توجه به نظرات مشتریان

امروزه در فروشگاه های اینترنتی اسکوتر بخشی مخصوص نظرات مشتریان قرار داده شده تا افرادی که یک محصول را خریداری کرده اند، نظر و تجربه خود در مورد آن را بیان کنند. توصیه می کنیم تا پیش از هرگونه اقدامی، به مطالعه نظرات و تجربیات کاربران بپردازید. مطالعه این قسمت می تواند به شما در یک انتخاب درست و مناسب، کمک کند. این نظرات اغلب حاوی نکات ارزشمندی از مزایا و معایب خرید اسکوتر ارزان قیمت مورد نظر شما هستند. این در حالی است که اغلب کاربران زحمت مطالعه این قسمت را به خود نداده و تنها با توجه بر شرایط ارائه شده در صفحه فروش اسکوتر، در مورد خرید آن تصمیم می گیرند.

۳- خرید بدون تحقیق در مورد برند

در برخی موارد کاربران بدون توجه به برند اسکوتر، اقدام به خرید آن می کنند. در حالی که این موضوع یک اشتباه بزرگ است. هرچند که اسکوترها یک محصول جدید و نوظهور به شمار می روند، اما بهتر است محصولات مورد نظر خود را همیشه از برندهای با سابقه و خوش نام انتخاب کنید. هرچند که به احتمال زیاد قیمت خرید اسکوتر از برندهای ناآشنا و گمنام در مقایسه با برندهای مطرح کمتر خواهد بود، اما در نهایت عملکرد و ایمنی این محصولات باعث می شوند تا ارزش خرید آنها نیز بسیار کاهش یابد.

 

خرید اسکوتر ارزان قیمت

۴- نادیده گرفتن رتبه ایمنی

همان طور که اشاره کردیم، در سال های اخیر برخی از اسکوترها باعث به وجود آمدن مشکلات ایمنی بزرگی برای کاربران خود شده اند. تا پیش از ارائه قوانین ایمنی، مواردی از انفجار اسکوترهای در حال شارژ و یا آتش گرفتن اسکوتر در حین حرکت نیز به چشم می خورد. اما گواهی ها و استانداردهایی نظیر UL مانع از این حوادث شده اند. توصیه می کنیم تا در هنگام خرید اسکوتر ارزان قیمت، حتماً به رتبه ایمنی و گواهی های آن توجه کنید.

۵- خرید اسکوتر دست دوم بدون مهلت تست

بسیاری از کاربران برای کاهش هزینه های خود، وسوسه می شوند تا از اسکوترهای دست دوم استفاده کنند. اما متأسفانه خرید اسکوتر دست دوم از جنبه های مختلفی یک اشتباه بزرگ است و باید از آن اجتناب کنید. در صورت خرید اسکوتر دست دوم، ممکن است از ایراداتی نظیر مشکلات شارژ و باتری، مشکلات الکتریکی و داخلی و موارد مشابه دیگر غافل شوید. اگر بر خرید اسکوتر دست دوم اصرار دارید، توصیه می کنیم تا از فروشنده مهلت تست گرفته و به طور کامل به بررسی آن بپردازید. هرچند که توصیه ما به شما خرید یک اسکوتر جدید و مطمئن است.

۶- توجه بیش از حد به زمان شارژ اسکوتر

اسکوترها دارای مدت زمان متفاوت شارژدهی و طول عمر باتری هستند. برخی از فروشندگان ادعا می کنند که اسکوترهای آنها در سریع ترین مدت زمان ممکن شارژ شده و طول عمر باتری بالایی دارند؛ در حالی که این موضوع یک تله آشکار است! به طور معمول اسکوترهایی که سریع شارژ می شوند، طول عمر کمتری داشته و پس از استفاده کوتاهی مجدداً نیاز به شارژ خواهند داشت. برای مثال برخی از اسکوترهای استاندارد به حدود ۳ الی ۴ ساعت برای شارژ کامل نیاز داشته و طول عمر آنها ۶ تا ۸ ساعت خواهد بود. اما اسکوترهای ارزانی که در عرض یک ساعت به صورت کامل شارژ می شوند، طول عمر بیش از نیم ساعت نخواهند داشت!

بیشتر بخوانید: بهترین اسکوتر ارزان کودک کدام است؟

نکات مهم برای خرید یک اسکوتر مقرون به صرفه

تا به این قسمت از مقاله، به بررسی اشتباهات رایج خریداران در هنگام خرید اسکوتر ارزان قیمت پرداختیم. اکنون که با «نبایدها» آشنا شدید، لازم است تا نکاتی برای یک انتخاب صحیح و مناسب را نیز بشناسید. در ادامه این نکات را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- سرعت اسکوتر

همان طور که می دانید، سرعت اسکوترها نسبت به یکدیگر متفاوت است. اغلب اسکوترهای موجود در بازار سرعتی حدود ۶ الی ۱۰ مایل در ساعت( ۱۰ تا ۱۷ کیلومتر) دارند. با این وجود اگر قصد خرید اسکوتر ارزان قیمت را داشته باشید، نباید انتظارتان از سرعت اسکوتر بسیار بالا باشد. با این حال سرعت ۶ الی ۸ مایل ( ۱۰ تا ۱۳ کیلومتر ) در ساعت نیز یک سرعت مناسب به شمار می آید و چه برای تفریح و چه برای طی کردن مسافت های درون شهری کافی خواهد بود. در نظر داشته باشید که سرعت بالا می تواند برای افراد تازه کار و کودکان خطرآفرین باشد.

 

خرید اسکوتر برای کودکان

۲- مسافت طی شده

اسکوترها بسته به طول عمر باتری، وزن کاربر، شیب مسیر و عوامل مختلف دیگر ممکن است مسافت متفاوتی را طی کنند. به طور معمول یک اسکوتر می تواند با یک بار شارژ کامل مسافتی بین ۶ الی ۱۲ مایل ( ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر ) را بپیماید. اما خرید اسکوتر ارزان قیمتی که بتواند با یک بار شارژ تا ۱۶ کیلومتر را طی کند، اندکی دشوار خواهد بود.

۳- قدرت موتور

موتور پرقدرت و مناسب یکی از ویژگی های مهم در اسکوترهای خوب و باارزش است. هرچه قدرت موتور اسکوتر بیشتر باشد، توان تولید نیروی بیشتری نیز خواهد داشت. این موضوع باعث می شود تا اسکوتر شما سرعت بالاتری داشته و مسافت طولانی تری را طی کند. موتور اغلب اسکوترها چیزی حدود ۴۰۰ الی ۸۰۰ وات انرژی تولید می کنند. اما در صورت خرید اسکوتر ارزان بهتر است به دنبال اسکوترهایی با قدرت موتور ۴۰۰ الی ۶۰۰ وات باشید.

۴- عمر باتری

پیش از نهایی کردن خرید، حتماً طول عمر باتری اسکوتر را بررسی کنید. اتمام سریع باتری، جزو شرایطی است که تمام اسکوتر سواران از آن نفرت دارند. بنابراین اسکوتری را انتخاب کنید که دوام باتری بالایی داشته باشد. اغلب اسکوترها با یک بار شارژ حداقل دو ساعت کارایی خواهند داشت. با این وجود هر چه این میزان بیشتر باشد، بهتر خواهد بود!

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین نکات نگهداری باتری اسکوتر برقی

۵- زمان شارژ

یک اسکوتر خوب می تواند با یک بار شارژ، مسافت بیشتری را طی کند؛ اما برای پر شدن باتری خود نیز نیازمند زمان بیشتری خواهد بود. همان طور که اشاره کردیم، به طور معمول مدت زمان شارژ اسکوتر چیزی حدود ۱ الی ۳ ساعت بوده و با یک بار شارژ ۶ الی ۱۲ مایل ( ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر) طی خواهند کرد. اگر قصد خرید اسکوتر ارزان را دارید، حتماً در مورد مدت زمان شارژ و طول عمر باتری آن از فروشنده سؤال کنید.

۶- میزان تحمل و وزن اسکوتر

اسکوتر باید بتواند وزن شما را به خوبی تحمل کند؛ چرا که در غیر این صورت به سرعت خراب شده و از بین خواهد رفت. بیشتر اسکوترها بین ۲۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم وزن کاربر را تحمل می کنند. برخی از مدل های اسکوتر نیز مخصوص افراد سنگین وزن طراحی شده اند. علاوه بر تحمل وزن کاربر، وزن خود اسکوتر نیز بسیار مهم است. چرا که شاید بخواهید اسکوتر خود را به مکانی دیگر ( مانند یک پارک یا فضایی بیرون از شهر ) حمل کنید. توصیه می کنیم تا اسکوتری با وزن بین ۱۰ الی ۱۴ کیلوگرم انتخاب کنید تا حمل آن چندان دشوار نباشد.

۷- اندازه و متریال چرخ

هرچه ابعاد چرخ یک اسکوتر بزرگ تر باشد، در زمین های ناهموار کارایی بیشتری خواهد داشت. در حال حاضر اسکوترهایی با چرخ های ۶.۵، ۷، ۸.۵ و همچنین ۱۰ اینچی در بازار وجود دارند. اگر قصد استفاده از اسکوتر در زمین های ناهموار را دارید، بهتر است از گزینه هایی با قطر ۸ اینچ به بالا استفاده کنید. اما اگر سطح مورد نظر شما صاف و هموار خواهد بود، پس شانس بیشتری برای خرید اسکوتر ارزان با چرخ هایی کوچک تر خواهید داشت.

۸- برند

همان طور که اشاره کردیم، خرید اسکوتر از برندهای مطرح دنیا باعث آسودگی خیال شما خواهد بود. بنابراین حتی در صورتی که قصد پرداخت هزینه بالایی برای خرید اسکوتر ندارید، از محصولات برندهای شناخته شده استفاده کنید تا در کنار کارایی بالای اسکوتر، خیال تان از بابت امنیت آن نیز راحت شود.

۹- ویژگی های جانبی

برخی اسکوترها دارای ویژگی های جانبی بسیاری مانند بلوتوث، اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند، چراغ های LED با قابلیت کنترل رنگ، قفل ضد سرقت و برخی ویژگی های جانبی و کاربردی دیگری هستند. هرچند که متأسفانه اغلب اسکوترهای ارزان قیمت از داشتن چنین ویژگی هایی بی بهره خواهند بود. با این وجود در صورت نیاز می توانید با پرداخت اندکی هزینه بیشتر، اسکوتری با قابلیت های جانبی اضافی خریداری کنید. همچنین در برخی از اسکوترهای ارزان قیمت نیز ویژگی هایی نظیر چراغ های LED با رنگ متغیر تعبیه شده است.

 

اسکوتر برقی ارزان

بیشتر بخوانید: بررسی و راهنمایی خرید بهترین اسکیت برقی کودکانه

در نهایت امیدواریم که با مطالعه این مقاله، نکات مهم و اشتباهات رایج در هنگام خرید اسکوتر ارزان قیمت را شناخته باشید. با کمی جست و جو و تحقیق، به سادگی قادر خواهید بود تا یک اسکوتر مقرون به صرفه و با قابلیت های مورد نیاز خودتان را پیدا کنید. در صورت نیاز به مشاوره و یا خرید اسکوتر، می توانید از طریق پل های ارتباطی وب سایت با فروشگاه تهران اسکوتر در تماس باشید. ما همواره آماده ارائه خدمات خود به شما کاربران عزیز هستیم.